• Gbg_2007/8

    Ringar i Platina?

    Hej, har tittat runt en längre tid på förlovningsringar i Platina.

    Vad har ni för tips på bästa butik i Göteborg? Med avseende dels på pris, bemötande, service etc.

    Min uppfattning är att en "vanlig" ring för män kostar mellan 12-18 tusen lite bereonde på storlek.

  • Svar på tråden Ringar i Platina?
  • LissAnna

    Vi köper alla våra smycken på Nordstans Guld, inne i Femmanhuset. Dom är jätte trevliga och goa! och jag tycker dom har bra priser.

  • Brud 2008

    Jag har hört här på bt att hedens guld ska vara bra, jag vet tyvärr inte om de har platinaringar där... Annars är jag också på jakt efter platinaringar i gbg, jag försöker hitta vigselringen :)

  • Utpala

    Nu kanske det bara är jag som är dum i huvudet och att ni redan tänkt så, men...

    Tycker att ni ska ta kontakt med nån smed som kan smida i platina och designa era egna ringar. Litet utbud på färdiga ringar.

    Kan dock tyvärr inte rekommendera ngn i gbg, eftersom min ring är gjord utomlands.

  • Brud 2008

    Det finns faktiskt ett hyfsat stort utbud om man frågar. Våra ringar kommer tex från tcol, om man tittar på hemsidan så har de inga platinaringar, men de kan tillverka om man ber om det, ungefär som att man måste be om vitt guld. Och jag skulle tro att det är många fler som gör så.

  • Sanasol

    Säger som Utpala, ta kontakt med en smed som arbetar med platina. Om ni vill ha "färdiga" ringar så har Engelbert några i sitt sortiment i platina vet jag!

    Annars är det ovanligt med massproducerade ringar i platina faktiskt. Har inget smedtips i Göteborg, köpte mina via en smed i Västerås, all kontakt via mail och telefon. Visade bilder och förklarade hur jag tänkt mig och jag är supernöjd både med ringen, servicen, kvaliteten på diamanterna och priset. (Fick prisuppgifter upp emot det dubbla hos andra smeder!)

  • Lyckligt gift!

    Hör med Wranges, dom har det mesta och ger en otroligt bra service!
    Ligger i Östra Gbg.

  • Gbg_2007/8

    Vi beställde hos J Martin Johansson (bredvid Tvåkanten) i Göteborg. Fick ett mkt bra bemötande. Vi beställde varsin platina ring. Skall bli spännande att hämta dem om ett par veckor. De gör dem själva och man kan få dem precis efter eget önskemåld. Platina, vilket metall!!!

  • Ruffselsnuffsan

    Sanasol:

    Får jag lov att fråga vad ni betalade för era platinaringar från V-ås? Och vad det är för dimensioner på dem? Alltså tjocklek/bredd

  • Sanasol

    Betalde 35000 kr för mina ringar, en 2.6 mm bred och en 5mm bred, båda 2mm höga.

    Totalt 0.68 ct River/VVS, väldigt bra slipade stenar. Var verkligen TOPPRIS!

  • Ruffselsnuffsan

    Sanasol:
    Okej, då vet jag. Fortfarande för mycket för oss...

Svar på tråden Ringar i Platina?