• Ängabrud 2007

Festlokal i Hudiksvall?

Är det någon som har gift sig eller ska gifta sig i Hudiksvall? Eller bara varit på bröllopsfest i Hudiksvall? Vi ska gifta oss i Enångers kyrka i augusti nästa år och har tänkt att ha festen i Hudiksvall, men vet inte riktigt var... Parkhyddan på Köpmanberget eller Stadshotellets festvåning? Eller någon annanstans? Tips, åsikter och förslag, tack!

• Svar på tråden Festlokal i Hudiksvall?
  • wintersaga

Du har ju även Odd fellow, ligger ju också centralt. Sedan så finns det massa bygdegårdar runom staden om det är ett alternativ?

Tänkte ni ha catering eller göra själva? Hur många gäster?

• Ängabrud 2007

Roligt att du svarar!
    Eftersom vi bor i Stockholm så tänkte vi faktiskt göra det enkelt för oss och ta nåt ställe som fixar dukning, lagar mat och serverar.
    Jag tror nog att vi kommer bli ca 75 pers.

Odd Fellow, hur är det? Kan vem som helst hyra in sig där? Och är det catering som gäller i så fall?

• wintersaga

Jag tittar kanske inte in så ofta här men räkna med att jag svarar när jag är här

För att bäst svara på dina frågor så ger jag dig en länk Där borde du kunna hitta svaren om inte annat kunna ta kontakt med dem och fråga.
    www.affekock.se/

De restauranger i Hudik annars som kan ta det antalet är nog bara Stadt och Parkhyddan..

• Kalar

Vi bor inte heller i närheten så vi ville ha ett ställe där vi inte behövede ordna så mycket själv. Därför bokade vi på parkhyddan. De har varit väldigt trevliga och serviceinriktade och har ett bra pris. Dom kommer tom fixa blommor till borden efter vårt färgtema.
    Vi var även i kontakt med Odd Fellow med han som skötte cateringen där, men vi fick inte något gott intryck av honom. Vi har tex fortfarande inte fått menyförslag/offert fast vi bad om det i juli.... Dessutom var det mycket dyrare än Parkhyddan.

• tigern25

Ers Jonsgården är klart ett bra alternativ...Vi gifte oss i sommar och anlitade dom, som fotograf valde vi Ateljé VIP-foto och Florist Design som fixade brudbuketten...och bröllopstårtan fixade TEWE....Helt suveräna allihopa..
    Kunde inte ha blivit bättre.
    Lycka Till

• Ängabrud 2007

Kalar, när ska ni gifta er? Har ni hört hur maten är på Parkhyddan? Vi har visserligen inte hört något negativt, men heller inte så mycket positivt och det vore kul att få lite recensioner...

Tigern25, ordnade ni med catering, lagade ni själva eller fixar Ers Jonsgården med maten? Och tack för alla tips på fotograf, blommor och tårta. Jättebra för en annan som varken kommer från eller känner till Hudik. Var gjorde du håret och sminket?

• MiaGavle1

Color Box fixade make up. Ers Jons arbetar med catering firman www.berridge.se/.helt super var dom...Håret fixade min syster..Men hon arbetar som frissa i Göteborg och var upp och hjälpte mig när hon ändå var hitbjuden...Vill du ha en dag som inte blir misslyckad tycker jag du ska kontakta dessa jag tipsat om...Förrutom syrran då förståss

• Kalar

Ängabrud 2007

Vi ska gifta oss i 11 augusti nästa år. När är erat inplanerat och vart?

Då jag längre inte bor i Hudik så har jag inte så stor koll på utbuden men min mamma säger att de ska ha bra mat på Parkhyddan. Själv tycker jag att läget och lokalen var toppen. Utsikt över havet och otroligt mysigt inuti, då har jag bara varit där under lunchtid så jag kan bara tänka mig hur det kommer att se ut med bröllopsduknig. Längtar.....

• Majsan07

Kolla runt på bygdegårdar! Det finns tex Klongsta i Näsviken och även ett mysigt ställe som heter Frägsta kulturgård (har bla julmarknad nu i december). Finns även lokaler i Rogsta - Östergränd tror jag den heter, och i Idenor. Kanske kan vara en bra idé att åka runt och kolla standarden innan man bokar bara!

Svar på tråden Festlokal i Hudiksvall?