Nastan inte gift...
Gifte mig som sa manga andra i Augusti 06, men det var valdigt nara att brollopet blev installt. Jag ar svensk min man ar fran England, och brollpet var i Sverige. Skulle INTE rekommendera att gifta sig i ett land ni inte bor i (speciellt inte om er tillblivande ar ratt tankspridd)
I alla fall, allt var planerat infor brollopet. Jag skulle aka lordagen innan brollopet och min man och hans mamma pa torsdagen innan brollopet och biljetterna var bokade manader i forvag. MEN, min man var tvungen att ta med sig sitt pass till jobbet veckan innan brollopet och lyckas tappa bort passet pa vagen hem. Vi letar overallt hemma, ringer till tagen, tunnelbanan "lost and found" etc, men det ar borta!. Tror ju lite naivt att det inte ska va sa svart att fa ett nytt pass, men hade inte raknat med den Engelska byraktratin. Det gar inte att fa ett nytt pass samma dag om det ar borttappat och det finns inga undantag till den regeln. Det basta passmyndigheterna kunde gora var att arrangera en 5 dagars service da ett nytt pass ska bli hemskickat. Det innebar att passet kunde bli hemskickat pa Lordagen samma dag som vi skulle gifta oss. I stallet for att vara i Sverige och planera det sista i lugn och ro och ha en trevlig mohippa etc, spenderade jag hela veckan pa telefonen med min man for att se om passet had kommit. Veckan fore brollopet var nog den varsta i mitt liv - tank er att ha ca 50 gaster, ratt manga som flugit in fran England, men ingen brudgum... ville inte heller saga nat till min mamma eftersom jag inte ville att hon skulle oroa sig, blir latt valdigt stressad.
Som tur var sa kom passet pa torsdagen, sa han kunde flyga med planet som planerat och gifta blev vi som tur var. (Aven om han lyckades saga fel namn! I stallet for att saga mitt namn, tex I take thee Christina, sa sa han sitt eget namn - I take thee Eric. Fast han kom pa det ratt snabbt och andrade det till mitt namn.)
Tankte mest skriva en liten varning till alla som planera att gifta sig i Sverige men bor utomlands - hall hart i passet!