• Anonym

BT-Träff I Örebro

Hej!

Finns det fler från Örebro som ska gifta sig nästa sommar...

.....kanske skulle ta och träffas lite och planera

• Svar på tråden BT-Träff I Örebro
  • Nässla

Jag bor i Örebor och gifter mig 12/7-03..När gifter du dig! skulle vara trevligt med en bt träff!!

• Augustibrud

Hej Nässla!

Kul med fler brudar från Örebro..

Vi ska gifta oss den 16/8.

Hur långt har ni kommit? Bokat kyrka/festlokal??

• Nässla

Vi har bara bokat kyrka än så länge..har du nåt bra tips på festlokal så är det hjärtligt välkommet! Hur långt har ni kommit?

• Anonym

Jag bor också i Örebro och gifter mig den 24/5. Var ska ni gifta er?

• Vårbruden

Oj, såg att jag blivit anonym var inte alls meningen, slant visst på tangenten.
    Vi gifter oss alltså den 24/5, men ska inte vara på hemmaplan. Har ni tittat på kläder ännu?

• Augustibrud

Vilken kyrka har ni valt??

Vi är fortfarande i valet och kvalet på det mesta... jag tycker ju förståss att det roligaste att titta på är klänningar...

Vi letar oxå efter några bra festlokaler - jag tycker ju slottet vore himla trevligt men det är rätt dyrt oxå.

• Nässla

Hur mycket kostar slottet?? Nån som vet andra ttevliga lokaler?? Vi gifter oss i Tångeråsa kyrka...

• Stina 3/5

Jag bor i malmö men har pluggat i Örebro.

Vet inte vad slottet kostar men det bokas genom stora hotellet. Stora hotellet har annars en fin festsal men den är väldigt stor.

Karlslunds herrgård? har aldrig varit där men är kanske ett alternativ.

Grytthyttan? Var där en gång på sittning med universitetet. Det är vackra lokaler och god mat.

Lite tips från en gammal "Örebroare"

• Augustibrud

Det beror på vad du väljer för mat på Slottet (det är samma meny som på Stora Hotellet). Det tillkommer däremot en kuvertavgift på 60 (tror jag) kr på Slottet. Menyn kostar allt från 350 och uppåt men då ingår ingen dryck eller bröllopstårta...(vilket det gör på tex Karlslunds Herrgård). Det är då drycken som är det dyra...

Andra ställen som finns i Örebro är bla: Karlslunds Herrgård, Mellringe Herrgård, Sommarro och Strömsborg.

• f.d. Svart brud

Jag vet i alla fall att om man vill gifta sig i "stora rummet" med plats för 40 pers, så kostar det 3500:-
    Då ordnar de med lite blommor, typ en bukett...

Anja från Kga

• Nässla

Är det ingen som känner till en bra och fin och billig festlokal där man inte behöver beställa mat?? ni vet där man kan välja att ta med själv eller ha catering...

Svar på tråden BT-Träff I Örebro