Hur länge ska man vänta?
hur länge ska man vänta tills man köper förlovningsringar, från det att man har pratat om att man vill förlova sig med varandra??
hur länge ska man vänta tills man köper förlovningsringar, från det att man har pratat om att man vill förlova sig med varandra??
Gör det när ni själva vill, finns ingen tidsgränd och inga måsten
Skynda långsamt, men inte för långsamt och definetivt inte för snabbt! *fnissar*
Har ni sagt att ni ska förlova er så är det väl inget som hindrar er från att kika på ringar redan i eftermiddag?
jo det är sant...
är så bra att denna sidan finns så man kan få bra svar från kvinnor som er!!!!
kram
Antingen så kan man ju bestämma ett datum; nyårsafton 2206 ska vi förlova oss! Och då kan man ju beställa ringarna ett par veckor innan. Eller så går man som jag och fattar ingenting och är på resa och mannen går ner på knä, räcker fram en ask och friar. Så är det som klart ;)
Man gör ju lite som man vill, tror inte det finns några lagar alls.
Vi är annars så traditionella att man gifter sig inom ett år från det att man förlovat sig.
Lingonben: Oj tycker du verkligen att de ska vänta i 200år innan de förlovar sig? ;)
Gå genast till smyckesaffären!
Det finns massor av ringar att titta på, olika affärer har olika ringar. Ni kanske itne kan bestämma er med en gång, kanske tycker olika, vill gå hem och fundera, plus att det som sagt tar tid från att man valt ringar tills de är klara!
Lycka till!
När vi väl bestämde oss (och jag tyckte förstås att det tog alldeles för lång tid)så började jag titta på ringar direkt och sedan involverade jag min sambo. Sedan dess har vi tittat flera gånger innan vi slutligen bestämde oss. Så börja titta du...
Du kan ju titta runt en hel del på internet vigselbutiken.se kan jag rekommendera, där kan ni beställa ringarna billigt! De bjuder på gravyren vid beställning därifrån också. :) Prova gärna i butiker så du känner känslan av ringen.