• Mimse

Vita små prickar

Jag har fått två små vita prickar på skinnet utanför slidan (vet inte vad det kallas). Först kom den ena, sedan den andra efter några veckor. Verkar inte vara finnar, mer som små vita vårtor. Jag har inte haft sex med någon annan än min pojkvän, vi har varit tillsammans i drygt tre år. Kan könssjukdomar visa sig så långt efter? Är hundra procent säker på att min pojkvän inte är otrogen också. Vad kan det vara? Fettknölar?

• Svar på tråden Vita små prickar
  • Lucia05

Kondylom kan nog visa sig långt efter. Det bästa är om du uppsöker en läkare. Förhoppningsvis så är det inget allvarligt.

• pickolina

Gå till en gynekolog för att kolla... Kondylom kan visa sig efter flera år vet jag... Herpes som typ halva befolkninge bär på (ofta utan att veta om det själva) kan blossa upp när som helst...

Så visst kan det vara så att du har en könssjukdom utan att veta det och utan att någon av er varit otrogen.

• pickolina

Tex:
    Visste du att var tredje vixen i Sverige har könsherpes?
    Drygt 2 miljoner människor. De allra flesta utan att veta om det. Omkring 420 000 vet om att de är smittade. Lika många vet inte om att de bär på viruset, de har inga besvär men kan trots det föra smittan vidare. Över 1,2 miljoner svenskar har besvär men de vet inte om att det är på grund av könsherpes - och att de kan smitta sin partner.

Herpes är blåsor och kondylom är vårtor.

• pickolina

Läs exempelvis:

"Tecken på ett herpesutbrott kan vara allt från små röda prickar, utslag som liknar finnar, eller kvisslor till vätskefyllda blåsor. Ibland bildas herpesutslag runt analhålet, vilket kan förväxlas med hemmorojder."

Du kan läsa mer på www.harduherpes.nu eller googla....

Hur som helst, ring och beställ tid hos gyn omgående!

• gulsippan

Hej Mimse,

Sjukdommar kan visa sig så långt som 5 år efter, så alltid bra att kolla.
    Tror inte det är helt ovanligt med vita prickar om man rakar eller vaxar sig, kan vara fettansamlingar som hamnar kring hårsäcken. Får liknande bla under armarna ibland och de försvinner.

Svar på tråden Vita små prickar