• Bröllopstokiig

Bröllopsställe i Skärgården

Hej,
    Vi ska gifta oss till sommaren och hade tänkt oss ett äkta skärgårds-bröllop, så därför tänkte jag höra mig för om någon känner till ngt. mysigt ställe ute i Stockholms Skärgård?
    vi har bla. tittat på ett ställe ute på Ljusterö som heter Rastaborg Är det någon som har varit där?
    Vi tycker dock att det verkar ganska så dyrt!
    (450:-/ pers. för 3rätters exkl dryck.)

Vi har också letat efter ställen där man har möjligheten att ta med egen mat o dryck men inte hittat nåt ännu.

Vi är tacksamma för alla råd vi kan få!

• Svar på tråden Bröllopsställe i Skärgården
  • Bröllopstokiig

Kolla med Finnhamns vandrarhem! Beroende på hur många ni är får ni kanske hyra hela stället!!

• Bröllopstokiig

Jag har varit runt pa alla tankbara stallen i Stockholms Skargard, har ar nagra av dem:Dalaro Skans, Socitetshuset pa Dalaro, Uto Wardshus, Grinda Wardshus, daremot har de varit svart att hitta lokaler dar man kan ta med egen mat etc.

• Bröllopstokiig

Tack så mkt. för förslagen,
    Återkommer när jag har varit runt o kikat, Dalarö Skans verkar vara jättefint men som sagt kostar det så smakar det....jag förstår inte att det är så väldigt dyrt överallt! SUCK!

Tjingeling!
    /Madeleine

• Bröllopstokiig

Vi kollade med bade Grinda och Uto, de var inte sa dyra och valdigt flexibla.
    Hur stort brollop ska ni ha?
    Ett tips ar att att kunna lana ett stort gammalt bathus, det finns en del sadana, det galler bara att veta var och vem som ager dem. Kolla aven med STF och vandrarhem i skargarden, kan dock vara svart att fa hyra pa sommaren da de har sin hogsasong...

• Bröllopstokiig

Nagot som inte ar sa mycket skargard men fantastiskt vackert och i Stockholms innerskargard ar Beatelund orangeri, det ar som en drom! Jag vet att alla lordagar ar bokade till nasta sommar, men kan ni tanka er att gifta er en fredag ar detta stalle fantastikst. Vi kommer att gifta oss i juli och da ar det inte mojligt att fa hyra det, tyvarr. (det ar privat agt och familjen vill ha sin semester i lugn och ro da)
    Ett annat forslag ar att kolla lite langre upp i skargarden, roslagen och utanfor Norrtalje, det ar fortfarande Stockholms Skargard men allt blir lite billigare sa fort u kommer utanfor 08-omradet.

• Bröllopstokiig

Tja, Grinda kanske inte är så tokigt, har de någon hemsida man kan gå in på?
    Vi tänkte ha ett bröllop på ca. 65 gäster och eftersom vi inte vill viga oss i kyrkan utan utomhus så vill vi ha en vacker miljö runt omkring, och så behöver vi ordna sängplatser till hälften av gästerna, annars så är vi rätt flexibla. Vi har letat sedan i slutet på Juli, och ännu inte hittat ngt. som vi verkligen gillar coh nu börjar det bli lite stressigt, vissa verkar ju vara ute mer än ett år i förväg....

• Bröllopstokiig

www.grindawardshus.se, be att fa prata med Janne Pfister, han ar ansvarig och agare.
    Om du gillar Grinda kolla Uto ocksa, har for mig att de kan ta lite storre sallskap an Grinda.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Vaxholms Kastell är ett otroligt pampigt och annorlunda ställe, en gammal borg som ser ut att vara från medeltiden ungefär. Den ligger på en egen ö strax utanför Vaxholm. Massor av läckra miljöer att välja på om man även vill gifta sig där, t ex inre borggården. Vi ska ha vår bröllopsfest där har vi tänkt! De är inte heller jättebilliga, tre rätter exkl. dryck ligger runt 400:-, men det verkar som att man får mycket för pengarna. Är ni 65 personer passar t ex Pansarbatteriet med plats för dansgolv bra, läckra stenvalv och skottgluggar där levande ljus gör sig bra! Det finns egen båtbrygga strax utanför porten och där passar perfekt att ta fördrinken om det inte regnar. Jag TROR att adressen är
    www.kastellet.com

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Tack!
    Det låter jättefint ska genast gå in och titta på sidan.
    /Madeleine

• Bröllopstokiig

Hej!
    Ring och kolla pris på Restaurang Roslagens Pärla. Ligger på Västra Lagnö,Ljusterö. Där är det fint men jag vet inga priser. Ett förslag iallafall. Lycka till!

• Bröllopstokiig

Hej!

Funderade själv på både Grinda och Finnhamn. Grinda tar tyvärr inga bröllop alls på sommaren och vill man gifta sig en lördag gick det bara mellan oktober och mars.
    Finnhamn går bra att hyra (hela vandrarhemmet alltså), det kostar ca 13.000 kr. Var dock på din vakt med Finnhamn, jag hade pratat med ägaren i telefon och fått en hel del priser. När vi sedan åkte ut för att titta på stället hade han höjt i stort sett alla priser, trots att det bara hade gått en vecka sedan samtalet. Hade vi vetat om prishöjningarna hade vi inte ens åkt ut dit. Tyckte också att vandrarhemmet så lite skabbigt ut men det kanske kan fixas till.

Svar på tråden Bröllopsställe i Skärgården