• lycklig blivande fru

förlovningsfest?

vi kommer inte ha någon middag eller nåt tillsammans samma dag vi förlovar oss vilket är lite tråkigt. så nu funderar jag på att ha en förlovningsfest eller middag bara vi två för att fira förlovningen. hur har ni gjort? ni som haft förlovningsfest, hur har ni arrangerat det?

• Svar på tråden förlovningsfest?
  • okt2006

Hur ska ni förlova er då? på distans?

• lycklig blivande fru

nä på julaftons morgon, före vi åker till släkten. passar bra av olika anledningar o kommer bli mysigt ändå men vill ju fira det lite annars oxå. kan man ju inte gärna göra på julafton

• AnnaHBG

Vi hade middag några veckor efter att han hade friat när vi hade fått våra ringar. Då hade vi middag för mina föräldrar och syskon samt hans päron. Det blev väldigt mysigt även om vi var så få. Vi åt god mat och drack bra viner. Pappsen höll tal så alla fällde en tår och det blev kramkalas. Vi ville inte ha någon stor förlovningsfest med alla vänner och så, de blir bjudna till bröllopet istället..

• Fru Cinderella

Vi gick ut o åt en rerättersmiddag på en restaurang där kocken bestämde vad vi skulle äta och dricka (Vi betalde i förväg), jätte kul som överasskning

Efteråt kom våra vänner dit och vi gick en trappa upp till baren och hade kul där tillsammans.

Fast vi åkte hem relativt tidigt och myste hemma istället.

Var riktigt lyckat!

• Engel

Mina morföräldrar ordnade en förlovningsfest för oss! Vi hade själv inte tänkt ha någon, men dom tyckte att så skulle man!

Festen var hos mina morföräldrar och med på festen var föräldrar och syskon med familjer.

Vi tyckte det var lite overkill men det var faktiskt väldigt mysigt. Något jag verkligen rekomenderar så här i efterhand!

• lycklig blivande fru

*puffar för fler idéer*

• TomKat

Jag och min m2b förlovade oss på flyget til Turkiet. Väl framme i Turkiet så myste vi och "firade" för oss själva med fina middagar och mys. En kväll hade vi även en "förlovningsfest ihop med en födelsedagsfest tillsammans med ett par norrmän vi träffade där. En av dem fyllde år.
    Väl hemma hade vi inte tänkt fira nåt i o m att det blev två veckors firande där men föräldrar och vänner ville också ha fest så då fick vi fixa en tillställning hemma. Vi bjöd familj och vänner (blev en hel del folk)på plockmat och bål. Var riktigt trevligt att flera olika bekanstkapskretsar (från hans om min sida) fick träffa varandra. En riktigt lyckad kväll!

• lycklig blivande fru

hallå? ingen mer som gjort nåt för o fira förlovningen? behöver fler förslag

• lycklig blivande fru

*puffar igen för fler idéer*

• Älsketofsan

Vi åkte en långhelg till Sälen och åkte skidor dagen efter vi hade förlovat oss.

Jätte mysigt, skidåkning, bastu, "snörull" osv...

• MarSon

Vi åker på romantisk weekend på herrgård på förlovningsdagen

• mammen

Vi förlovade oss på julafton för 6 år sedan. Vi berättade inte för någon utan satte in en annons i tidningen på julafton.

Efter 12-slaget bytte vi ringar i sängen och inget mer med det.

Klockan 8 på julaftons morgon ringde min gamla dagmamma och gratulerade. Hon hade sett annonsen. :D

Närvi kom till släkten vid lunch hade alla läst annonsen och de hade redan kylt champangen. ;)

Något annat gjorde vi inte, mer än att svara på frågor om vi planerade barn. ;) Och om vi lovade att ha bröllopsfest när vi gifter oss. (Alla andra i släkten har rymt eller gift sig på tu man hand.)

• mammen

Ja, alltså vad jag ville komma till var att vi blev firade ändå. Det var jättemysigt att få visa ringen och prata om förlovningen på julafton. :)

• Vezzla

Nu lånar jag lite av tråden här för att fråga Mammen lite saker hoppas att lycklig blivande fru inte tar ila upp.

Mammen: Vi har tänkt göra på precis samma sätt som ni gjort, förlova oss och sätta in annons i tidningen bara. Gjorde ni på det traditionella sättet med bröllop ett år därpå eller väntade ni längre?

• Lioness *förlovad*

Jag och sambon förlovade oss på vår 5årsdag i februari och i augusti hade vi en fest för våra familjer hemma hos oss. Det var väldigt skoj att båda våras familjer kunde träffas. :) På vår förlovningsdag gjorde vi inget speciellt egentligen, eftersom vi förlovade oss i vårt hus som vi då höll på att bygga och där vi nu bor. :)

• TullaBulla

Hej hej!

På onsdag ska min sambo hämta ringarna och vi ska förlova oss någon gång inom det närmaste. Är så glad så jag håller på att spricka! Idag var jag och köpte en efterrättsbok just för att kunna göra en riktigt speciell efterrätt till vår förlovningsfest med päron och syskon.

Men när dagen blir, det vet jag inte....vet bara att det sker innan 6 oktober. Jag vill bara göra en banderoll och hänga upp över hela stan! :0)

Sorry om jag helt svävade ut från ämnet, men är bara så lycklig!

TullaBulla

Svar på tråden förlovningsfest?