• -Systeryster-

Finska brudar! Var få tag på manschettknapp med finskt lejon?

Hej!

Skulle behöva hjälp av er finska brudar, eller ni som är av finsk härkomst. Min m2b är finsk och han vill så gärna ha manschettknappar med det finska lejonet på till bröllopet. Jag skulle så gärna överraska honom med detta men vet inte riktigt var jag ska börja leta.

Är det någon som vet var man kan få tag på sådana antingen i Sverige (gärna Stockholm) eller som man kan köpa på nätet?

Någon som känner till någon finsk guldsmedsaffär i Sverige som kan ha?

Hoppas på er hjälp!

• Svar på tråden Finska brudar! Var få tag på manschettknapp med finskt lejon?
  • Marmaduke

Jag letade lite på nätet och hittade finska hockeyshopen www.handsup.com/shop/finhockey/
    och nån sida som försvaret har
    www.maanpuolustusyhtio.fi/products.php&group=14
    men du behöver ju förstå finska för att ta dig fram på dessa sidor... Kanske kan du slå dig samman med någon släkting/familjemedlem till m2b och få lite hjälp? Jag fattade i alla fall att de levererar även till Sverige!

• -Systeryster-

Tack för alla tips!

Lioness*förlovad*: De på kultakello är nog de som passar in på hans beskrivning bäst, men som jag förstår det kan man inte betala med kort, vet inte om de levererar till Sverige heller.

Hmmm, ville så gärna klara av det här själv men min finska är mycket begränsad.

Någon som har några fler tips?

• osse

En sån rolig idé! Min blivande är finsk så det hade varit en rolig grej om det inte vore för att hans manchettknappar ingår i hyran av frockoat m.m.

• -Systeryster-

osse: Kanske som morgongåva i stället?

• Lioness *förlovad*

Systeryster, läste lite snabbt igenom beställningsvillkoren ("tilausehdot") på Kultakello och det står att man ska välja att betala med postförskott ("postienakko") ifall man beställer utanför Finland. :) Lycka till! Behöver du mer hjälp så är det bara att säga till.

Svar på tråden Finska brudar! Var få tag på manschettknapp med finskt lejon?