• bejby

hur gör man?

Hur gör man slut med någon som man har älskat (älskar) så länge? Men bara inte står ut med längre? Hur gör man när man är som olyckligast när man är med den som gjorde mig till den lyckligaste tjejen en gång i tiden? Jag kan inte bara säga att jag inte vill vara med honom. Jag kan inte säga att han gör mig olycklig. Jag älskar honom så mycket, men han är inte den killen jag vill leva med... Jag mår piss...

• Svar på tråden hur gör man?
  • Lena+Mattias=sant

Du får säga att du älskar honom men att du inte mår bra av att leva med honom helt enkelt

• Roslagsbrud

Det ÄR jobbigt att göra slut med någon som man vet älskar en. Men att stanna kvar är ännu grymmare. Han kommer att märka att dina känslor är borta, du kommer att bli alltmer irriterad över hans kärlek och börja behandla honom illa, undermedvetet för att stöta honom ifrån dig. Då är det bättre med ett clean cut. Smärtan kommer man dock inte undan.

Säg precis som det är - att du älskar honom men inte längre är kär i honom och därför inte klarar av att fortsätta vara tillsammans med honom.

• m+p

Det kommer inte att göra mindre ont om du väntar... Både du och han är värda att få leva i en bra relation. Om du älskar honnom släpp taget.

Svar på tråden hur gör man?