• Gabbies

OT: 11 september/ tragedin i USA

Jag bara kom att tänka på att det faktist är 11 September idag och 5 år sedan den stora tragedin i USA. Här kan man skriva ner om man har några tankar om det osv.

• Svar på tråden OT: 11 september/ tragedin i USA
  • Fröken Malm

Usch, jag bodde i Chicago för fem år sedan och fick evakueras eftersom de trodde att Sears Tower skulle vara nästa mål. Tog mig till stationen där jag försökte ringa hem till Sverige. Tog 20 min innan jag kom ut på linjen. När mamma svarade började jag storlipa och bara skakade av rädsla.....Ville bara HEM!

Tog första tåget hem igen, till förorten. Tåget var proppat med folk som bara satt helt tysta, tills en kille med walkman-radio ropade ut: "The tower has collapsed!" Då bröt panik ut......

I det läget trodde jag att de skulle hitta en massa överlevande i rasmassorna, ville ju vara optimistisk, men tyvärr.....

• Midsommar07

Hur många har inte dött efter denna tragedi? Hur många har inte dött i tex Irak efter USAs inblanding, en intressant tanke är oxå varför inte USA gått in i andra länder i tex Afrika där det finns gott om diktatatorer som skulle behöva avsättas men där det inte finns några naturtillgångar som till exempel olja......

• picachu

11 september 1973 känns mycket närmare mig trots att jag inte ens var påtänkt. Hade det inte varit för statskuppen i Chile, hade mitt liv sett helt annorlunda ut idag. Mina föräldrar hade kanske levt tillsammans idag och vi hade nog levt i Chile... Hade det velat sig riktigt illa med statskuppen i Chile, hade kanske min pappa blivit mördad av militären. Då hade varken jag eller min bror funnits. Det sätter lite perspektiv att veta att vissa historiska händelser kan ha påverkat ens hela existens.

Svar på tråden OT: 11 september/ tragedin i USA