• nytt

Första gången...

Jag och min man har försökt ha sex i flera månader nu men det går bara inte. (Vi hade inte sex innan vi gifte oss) Det svider och känns som att jag är för trång, han kommer bara in en liten bit.
    Jag använder p-ring och funderar på om det har med det att göra, har nämligen blivit väldigt torr sen jag började med den och jag känner knappt av nån sexlust över huvud taget.

För det första. Ska jag sluta med ringen och se om sexlusten kommer tillbaka? Förut var det verkligen inget fel på den.
    För det andra, hur vanligt är det att det gör så ont första gångerna?
    Hjälp!

• Svar på tråden Första gången...
  • pickolina

Om jag vore dig så skulle jag sluta med p-ringen. Det är extremvanligt att sexlusten försvinner av hormoner och att slemhinnorna blir torra...

Det är säkert inget som helst fel på dig du måste bara se till att vara riktigt upphetsad och våt!

Om det inte skulle fungera då så borde du söka hjälp.

• pickolina

Har ni haft ordentligt förspel osv så att du verkligen är ordentligt upphetsad och våt??? Annars är det dags att ni ändrar på det för man ska inte ha sex annars, det är inte bra för en kvinnas kropp och kan ge alla möjliga besvär som svamp osv osv osv...

Blir man upphetsad men inte tillräckligt våt så får man anv glidmedel....

• pickolina

Det är vanligt att det gör ont, mer eller mindre, när man är oskuld.. Det är oftast pga att man är spänd, inte tillräckligt upphetsad och inte tillräckligt våt... För om du är så gammal att du är gift så är din kropp mogen och redo.

Men som sagt, man kan även ha medicinska problem...

Jag hade inga som helst problem, troligtvis för att jag så passa gammal (18år), helt avslappnad och "redo" psykiskt och fysiskt innan penetreringen...

• Pumpkin

Precis som pickolina och du själv säger: Skippa p-ringen!

• nytt

Alltså nu när det inte funkar blir vi så inriktade på att försöka så att vi nästan glömmer förspelet, och då går det ju ännu sämre. Det blir som en ond spiral...

Jag ska nog göra uppehåll med p-ringen ett tag och se om lusten kommer tillbaka, då blir det ju roligare med förspel också, när man känner ngt...

• InaHjärtarAdam

men du, glöm inte glidmedlet! kan vara bra att ha även om förspel också är viktigt!
    jag lovar, den kommer säkert bara "glida in";) och ett vanligt fel som jag iallafall gjorde i bärjan var att inte "leda den rätt"... så försök att typ lirka lite också...

• nenne78

prova att bara smeka er superkåta utan att penetrera för att se hur våt du blir, det är när det blir som mest halkigt som det funkar bäst. Viktigt, viktigt, viktigt att vara rejält våt om du inte har glidmedel! Annars gör det ont!

• pickolina

Haha... Ja, många killar är dåliga på att föra in den... Jag brukar ofta göra det åt dem för de verkar inte veta vad de håller på med. Gäller inte alla killar så klart.

Nu blir jag lite grafisk kanske.. ;) Men om du tar tag runt hans qk, håller oll*net så det nuddar dig, lite ovanför sl*dan.. Sedan drar man oll*net längs huden ner mot öppningen..då hamnar qken i rätt vinkel och glider in MYCKET lättare än om man försöker trycka den rakt in...

Sedan tycker jag att ni ska strunta i penetreringen helt, ta bort fokus från det och gör allt annat istället...och om du sedan skulle känna dig så k*t och v*t att du verkligen inte kan hålla dig från att gå längre, dÅ går ni längre.... Men bestäm att ni inte ska göra det de första gångerna, för annars kanske ni blir för ivriga och pressade, så det inte fungerar.

• nenne78

pickolina har koll - läs och lär!

*ropar på gubben för att prova tipsen IRL*

• nenne78

fastän min hittar dit själv behöver han ibland guide!

• pickolina

nenne78
    Haha... Jo det brukar vara så... *s*
    Jag brukar även dra oll*net fram och tillbaka några gånger, för då smörjer man upp liksom... ;) :D Å killarna brukar gå igång på det... Lite retsamt liksom... :D

• pickolina

Ibland gör jag det för att retas och ibland för att det behövs... *s* Smörjas alltså... Å ibland skippar man det, för att det glider såååå bra ändå... *asg* Men qken måste ändå tränga in i rätt vinkel, annars kan det ju bli obehagligt...

• nenne78

pickolina
    precis, röra runt i grytan lite. Känna hatten på champignonen liksom! Mycket populärt. Å då vill man ju själv att han ska kika in lite längre...

Tokbra att smörja in toppen med bästa glidmedlet - det egenproducerade. Och styra så att det inte tar i någon flärp. Lycka till TS!

• pickolina

nenne78
    :D :D :D *asg* PRECIS!!!! Klockren beskrivning!!! :D Sitter med ett leende från öra till öra! :D

• Pumpkin

pickolina

Klockren beskrivning på hur det går till här hemma för det mesta

• Shannon

*asgarvar* ni e så roliga.. pickolina och nenne :D

mitt råd är att du använder glidmedel, hade precis samma problem, det gjorde ont som f*n o den ville inte in. Med glidmedlet gick det också trögt, trodde det var nått fel på mig, var extremt trång i "öppningen" men efter att vi försökt flera gånger så funkade det tillslut. blödde dock i två dagar efteråt. sen gjorde det ont några ggr till men sedan har det bara varit "heaven, im in heaveeeen" :)

• nenne78

hihihi, ja det var inte någon höjdare i början men nu är dä bar å åk!

• atten

TS: hur går det?

många trevliga tips man hittade här då!

• Buslinna

Det kan kanske också vara idé att låta honom smeka med fingrarna när ni har förspel eller smeksex - till en början med ett finger och sedan, om du vill ha mer, två fingrar. Det kanske kan få dig att slappna av, töjas lite och göra dig mer upphetsad, vilket underlättar resten. Ett lillfinger lär väl gå bra även i början(?) och med medföljande fingertoppskänsla kan han vara riktigt försiktig och långsam också. :)

Svar på tråden Första gången...