• Bus_Lyckliga_Jag

Brunch/Frukost med gäster dagen efter??

Hej tjejer!

Jag har lite svårt att bestämma mig om jag vill ha frukost eller brunch dagen efter bröllopet. Alla mina vänner "hintar" lite fint att dom tycker att det är JÄTTE TREVLIGT med brunch dagen efter. Min blivande make vill helst INTE ha det, då han vill att vi ska kunna mysa på hotellrummet i lugn och ro med frukost och sedan åka raka vägen till flygplatsen och åka på smekmånad. Mina föräldrar tycker inte heller att det behövs, då dom tror (och själva känner) att dom flesta vill åka hem ganska tidigt. Bör tilläggas att många gäster måste resa ganska långt för att komma hem på söndagen.

Åh,och JAG VET INTE VAD JAG VILL!!!!

Hur ska ni göra? Vilket tycker ni är bäst? Hur resonerar ni?

SNÄLLA - vill verkligen ha råd.

Någon?

• Svar på tråden Brunch/Frukost med gäster dagen efter??
  • Sara_80

våra gäster ska också åka långt. men vi har ändå valt att äta frukost tilsammans på hotellet med dom och samtidigt öppna våra presenter. eftesom många ska hem så ska vi träffas redan klockan 9:00.

• Bus_Lyckliga_Jag

Låter trevligt tycker jag.

Fördelen: gästerna får "mer valuta" för resan...om ni förstår vad jag menar.

Nackdelen: gästerna kanske faktiskt är trötta och lite små-slitna efter en lång dag och kväll innan. Blir det ett nöje eller en pina att sitta på en frukost/brunch och vara artig en dag till då?

Förlåt, vill inte verka kritist - det är bara jag som försöker sortera alla mina förvirrade tankar i mitt huvud.

Uppskattar verkligen alla funderingar och tips kring detta.

Lycka till med allt Sara_80!!

• GithKat

Hej hopp..

vi hade brunch bjudning dagen efter. Vi gjorde så att de som ville delta i händelserna dagen efter fick anmäla detta i samband med osa. Mer än hälften av våra gäster valde detta och det var jättemysigt. Svärmor hade köpt in smörgåstårtor som vi åt och vi hade även fixat lite spel för gästerna att roa sig med under eftermiddagen. Efter maten hade vi presentöppning vilket var mycket trevligt. sista gästen åkte hem vid 17 tiden.

• Orustbrud

Vi hade brunch dagen efter och det tyckte både vi och våra gäster var väldigt skönt.

Dels för att vi också hade långväga gäster som gärna ville ha något i magen innan de gav sig av och dels för att kvällen går så otroooligt snabbt att det är en chans att prata med dem man inte hann att prata med så mycket dagen innan.

Frukost eller brunch spelar inte så stor roll, men eftersom ni planerar att resa iväg direkt kanske en inte alltför sen frukost kan vara bra. Man kan ju ändå ha lite matigare bidrag. Vi valde som sagt brunch men så höll våran fest också på till 06.30!!!

Alla tycker man olika men vi kände att vi gott och väl hade tid för oss själva när vi sedan åkte iväg en sväng. (och då har vi inte ens gjort våran "riktiga" bröllopsresa än) För oss var det viktigt att fira tillsammans med våra vänner.

• Bus_Lyckliga_Jag

Hm, ja det har ju definitivt sina fördelar att ha brunch /frukost. Just med tanke på att själva bröllopsdagen går så fort.

Fler tips + förslag?

Tack alla för att ni hjälper mig reda ut mina förvirrade tankar.

• Loveblad

Vi hade brunsch klockan 12 dagen efter med presentöppning och det ångrar ja inte sen sekund. Det var trevligt att träffa nästan alla igen på ett lite mer avslappnat sätt med lite enkel plockmat och det uppskattades av långväga gäster som fick lite lättare mat i magen innan de skulle åka hem. De var ju ändå inte "körbara" förrens efter 12 på söndagen efter festen på lördag natt. Gästerna tyckte också att det var kul att se presentöppningen.

Vi satt dessutom på filtar i trädgården med en molnfri himmel och en värmande sol över oss. Kunde inte bli bättre.

• Tops

Vi ska ha frukost dagen efter för alla som vill. Kan vara trevligt att ses lite till innan alla försvinner iväg. Varje gäst gör som den vill, men jag vill gärna dra ut på firandet lite.

• Victory

Vi valde att bjuda in till lunch med presentöppning kl. 13 dagen efter. Det var frivilligt att komma och ingen anmälan behövdes. Så det var spännande att se hur många som skulle nappa. Jag trodde inte så många ville se på en lång och trist presentöppning. Till vår förvåning kom nästan alla gästerna! Det blev verkligen fullt hus hos mina föräldrar! Och många verkar ha uppskattat möjligheten att få ses en dag till, kvällen går ju som sagt väldigt fort. Även vi tyckte det var jättekul att få träffa alla igen och förlänga festen lite. Rekommenderas varmt!

• ak76

Vi har meddelat våra gäster att det går bra att övernatta på det hotellet vi och våra närmaste sover. Dagen efter är det fika/presentöppning vid 10:30.

Då kan alla äta frukost i godan ro, (07-10) och sedan myser vi med lite kaffe och paket!
    Många har anmält sig! Roligt!

Svar på tråden Brunch/Frukost med gäster dagen efter??