Hur tackar man nej på bästa sätt?
Hej!!
Det här känns inge bra, behöver lite kloka råd från er..
För att göra en lång historia kort.. En av mina vänner (M) som jag inte hört av på några månader ringde och frågade om jag skulle komma på "bröllopet". Det visade sig vara en gemensam vän (J) som ska gifta sig i jamuari. Jag hade inte fått något inbjudningskort. Då sa M att jag visst var bjuden och att hon skulle ringa och "skälla" på J så att hon bjöd mig.
Några dagar senare ringer J och berättar att hon visst bjudit mig men inte skickat inbjudningskort än (de andra gästerna fick sina inbjudningskort i augusti).
Idag kom inbjudningskortet. Jag och min sambo är bjudna upp till Piteå på bröllop. Vi får gratis logi på hotell från fredag-måndag, frukost alla dagar och lite till..
Nu kommer kruxet. Jag har absolut inte råd att betala biljett+kläder+present+middagar.. inte ens om jag skulle åka själv utan sambo.
Samtidigt känns det som hon har ansträngt sig för att jag och min sambo ska få komma. (Vi är gamla skolkamrater och träffas kanske 1 gång per år, eftersom vi bor långt ifrån varann, dessutom har jag aldrig träffat brudgummen).
Hur förklarar man på bästa sätt att man inte har möjlighet att komma. Det känns som hon kommer ta det på fel sätt..
Vad ska jag göra?
Tacksam för svar..