• Magnus w2b??

Hur börjar man???

Hej på er alla!!

Nu tror ni säkert att jag vill ha lite spartips...men nej! ;)
    Jag har nog redan läst alla och försökt ta till mig.
    Jag vill bara veta hur ni kom igång med sparandet?
    Både jag och min sambo vill så gärna gifta oss, men så fort vi ska lägga undan pengar så är det alltid något som kommer emellan.
    Känns nästan hopplöst att komma igång :).
    Så...några bra kom igång tips tack!!

• Svar på tråden Hur börjar man???
  • Annie*

Lite och ofta... Gör en bröllopsbudget och se vad ni kan stoppa undan per vecka/månad och dela budgeten med detta så vet ni ju ungefär när ni kommer ha råd att gifta er. Kan man bara lägga undan ett par hundralappar per månad så är det alltid en början, kanske på ett "låst" konto? Lycka till!

• Kabo

Om Ni vet med Er att det är andra utgifter som hela tiden kommer ivägen, så kan N ikanske öppna 2 olika konton. Ett till bröllopet och ett till övriga händelser. Fördela det belopp Ni kan avvara på de två olika kontona. Sedan får Ni hålla hårt på vad som är vad.

• Magnus w2b??

Tack så mycket :D
    Det är svårt det där...man har så mycket drömmar som man vill förverkliga men så växer inte pengar på träd direkt. Både jag och sambon är ju inte direkt högavlönade tyvärr...
    Men med lite stöd från alla andra bröllopsdrömmare så går det nog!!

• Magnus w2b??

Det där med två konton var en väldigt bra idé!!! Ska ta upp det med karln när han kommer hem :)

• ViSt

Det kanske finns nåt som ni kan hoppa över. Tex har ni kanske en morgontidning då kan ni ju säga upp den och ta de pengarna till bröllopet osv.
    Vi sparar en viss summa varje månad och i slutet av månaden sätter vi in alla pengar som blev över den månaden. Alla småpengar lägger vi i en burk som vi sedan sätter in på bröllopskontot. vi har även börjat lägga dit sedlar

• Magnus w2b??

När man tänker efter så finns det massor man skulle kunna hoppa över :)
    Det svåra blir att övertala m2b att inte köpa nya roliga saker till bilen!! :D

• MissTess

Vi öppnade ett "bröllopskonto" där det går in en summa varje månad från bådas lönekonto.
    Sen säljer jag en del grejer på tradera och sätter in dom pengarna jag "tjänar" på bröllopskontot. Vi ska dessutom hyra ett bord på en loppis, har gått igenom allt från filmer - prydnadssaker - kläder - leksaker mm. Inga stora pengar, men ändå... en bit på vägen i alla fall.

• Magnus w2b??

Jag har en massa saker jag skulle kunna sälja...men inte vet om jag vill. Bl.a så köpte vi en helt ny barnvagn när vi fick vår son för två år sedan...och vi köpte ny just med tanke på att kunna ha den till barn nr 2 och lite såna grejer. Men det är väl bara att rota igenom det man har! :)
    Tack för ännu ett bra tips!

Svar på tråden Hur börjar man???