• summer­girl
    Äldre 4 Sep 20:44
    9119 visningar
    18 svar
    18
    9119

    Vi som ska gifta oss utomlands i europa

    Hej! Jag och min sambo kommer förmodligen att gifta oss utomlands nästa år. Inte i Thailand eller Västindien, utan någonstans i europa.Antagligen Mallorca eller Grekland.Finns det fler såna brudar här som skulle vilja starta en tråd med mig?

  • Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomlands i europa
  • summer­girl
    Äldre 4 Sep 20:49
    #0

    Hallåå!

  • summer­girl
    Äldre 5 Sep 12:57
    #0

    Är det verkligen inga här som planerar att gifta sig någonstans i europa nästa år?

  • Te amo mas que a nada
    Äldre 5 Sep 23:32
    #0

    Jo, kanske... Komplicerat. Min pojkvan och jag funderar pa att gifta oss i England redan nu i host. Men inget bestamt an, da han ar fran SydAmerika och vi vantar pa hans visum... JAg bor och pluggar i ENgland.

  • summer­girl
    Äldre 6 Sep 12:21
    #0

    Ah england låter mysigt! Hade gärna gift mig på irland eller skottland men jag tror inte stt det går..

  • Marieh­elen
    Äldre 7 Sep 16:06
    #0

    Hej,
    Jag och min sambo var först inne på att gifta oss i Thailand i december men efter att våra föräldrar pga olika själ inte skulle kunna vara med så funderar vi nu på Barcelona i vår.
    Har någon erfarenhet av Barcelona och/eller hur det är att gifta sig utomlands på svenska ambassaden så skriv och berätta. Barcelona har ingen svensk kyrka.

  • AnnaHB­G
    Äldre 7 Sep 16:10
    #0

    Vi vile först gifta oss på svenska ambassaden i berlin men de har inte vigselrätt där. tror att det bara är avenska ambassadn i paris som har rätt att viga folk i europa..

  • Marieh­elen
    Äldre 7 Sep 16:16
    #0

    Såg just att det bara är i Madrid de viger i Spanien... Happ, då får man kolla runt i gen efter nytt ställe.
    Tips emottages tacksamt!

  • minimu­sen
    Äldre 8 Sep 20:46
    #0

    Vi ska gifta oss i Paris i mars!!! Vi förlovade oss där så vi tyckte det kunde passa!!

  • maltho­rn
    Äldre 8 Sep 21:19
    #0

    Vi ska gifta oss i Skagen i maj nästa år. Valde mellan Skagen och Athen och tyckte till sist att Skagen var mer vår stil. Det kommer bli ett litet bröllop med bara våra föräldrar närvarande vilket passar oss alldeles utmärkt.

  • Theres­e :)
    Äldre 10 Sep 15:39
    #0

    Hej!
    Jag och min man gifte oss på amalfikusten i italien med deras borgerliga cermoni i sommar. Helt fantastiskt! Vi fick hjälp av ett svenskt företag med att anordna det hela, och de var också med som tolkar under cermonin. www.costiera.se där kan ni hitta mer info.

    Om ni undrar något, så fråga bara

    kramar Therése :)

  • Skytte­nbrud
    Äldre 10 Sep 18:25
    #0

    Vi ska gita oss på onsdag på Cypern, eller rättare sagt ha en kyrklig välsignelse där då de inte har vigselrätt. Vi gifte oss borgeligt redan i fredags hemma på stadshuset men det var mer bara pappersgöra. Vi for dit i jeans och regnjacka och hade okända vittnen från stadshuset då allt är hemligt. På cypern kommer vi att ha bröllopskläder. Inte i ordets rätta bemärkelse men bröllopskläder för oss. Vita linnekläder och cermoni på stranden.

    Nu börjar det bli riktigt spännanade.

    Längtar så

  • minimu­sen
    Äldre 18 Sep 18:46
    #0

    Ingen mer som har nåt kul att berätta?? Nyfiken... Som sagt var, vi ska till Paris å gifta oss på den svenska ambassaden där. Tänkte fråga en kompis och hennes sambo om de vill följa med å vara våra vittnen. Hoppas att de vill!! Det ska bli spännade iallafall!!

  • Marieh­elen
    Äldre 25 Sep 11:22
    #0

    Hej minimusen.
    Vi funderar oxå på Paris i maj.
    Har ni varit i kontakt med amassaden där ännu? Det står att det kan vara lång väntetid. Vi funderar fortfarande. Vet du mer, om hur det ser ut och hur det går till?
    Vi kommer ha våra barn med oss och våra föräldrar och ev. min "bästis" med sambo.

  • minimu­sen
    Äldre 25 Sep 18:45
    #0

    Mariehelen

    Jodå...vi har bokat tid där.. de släppte tiderna till -07 den 1:a september. vi försökte boka tidigt i våras för att gifta oss i sommar men det var helt fullt. Så ja.. det verkar som om man måste va ute i väldigt god tid, Paris e populärt!!!
    Vigseln är en vanlig borglig, vet inte om man får välja den "långa" eller "korta" varianten.. det återstår att se!! Det ska bli spännade i alla fall!

  • tessa
    Äldre 27 Sep 09:53
    #0

    Jag gifte mig i Paris för för några år sedan och det var helt underbart. Paris är så romantiskt, men vi valde faktiskt att bi på ett slott lite utanför, det var ett perfekt upplägg.

    Det finns en svensk tjej på plats som jobbar som bröllopskorrdinator som jag varmt kan rekommendera, hon är hur hjälpsam som helst:

    ina.stolen@gmail.com

  • Marieh­elen
    Äldre 27 Sep 20:53
    #0

    Nu har jag fått svar från ambassaden, hela våren är uppbokad.... Vi får fundera vidare. Antingen skjuta på det till sommaren eller hösten eller att ta det någon annan stans. Ska ev. ta kontakt med tessas slott.

  • tessa
    Äldre 28 Sep 17:20
    #0

    Hösten är jättevacker i Paris!

  • Äldre 25 Nov 08:14
    #18

    Vad kostade era bröllop? jag och min sambo vill vigas borligt utomhus i europa, bara vi och två vittnen och e präst. tycker inte det bör kosta för mycket. någon som vet?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss utomlands i europa