• Bride2Be2007

Bröllop i Askersund

Vi tänkte ev. gifta oss i Askers Landsförs. kyrka.
    Tänkte höra om någon vet ifall det finns en församlingsgård vid kyrkan där?(jag har för mig det)
    Isåfall hur många platser det finns?
    Har någon andra tips om festlokal i närheten?

• Svar på tråden Bröllop i Askersund
  • Fru Enamorada

hej! sorry för sent svar, har missat denna tråd!

det finns en byggnad bredvid landskyrkan där man kan vara.. klockarbacken heter det. har hört om folk som haft festen där. har dock ingen aning om hur många som får plats... har inte varit inomhus men det ser mysigt ut utifrån... :) när ska ni gifta er?

• Bride2Be2007

halloj! vi gifter oss den 21 juli, men det ser ut som att vi kommer gifta oss i sthlm istället, där vi bor. Själv då?

• Fru Enamorada

Aha oki. Ja det är kanske lite lättare att gifta sig "på hemmaplan", med planering och sånt iaf... Vad har ni för anknytning till Askersund?

Vi ska gifta oss 7 juli. Ska gifta oss i en kyrka utanför Askersund men festen blir nog i Askersund. Har inte bestämt var dock..

• Bride2Be2007

Hej igen, min familj är ifrån/bor i Åmmeberg utanför Asker, helst skulle jag vilja gifta mig i Hammars kyrka, men det ser tyvärr ut att bli för bökigt med tanke på att det kommer gäster från hela landet, så var huvudstaden ett bättre alt. själva då?

• Fru Enamorada

Aha då har vi nog pratat lite i nån tidigare tråd, minns att det var någon som var från Åmmeberg... :)

Jag har bott i Askersund i drygt sju år nu och m2b är härifrån och har stor del av sin släkt här i närheten så för oss känns det självklart att vara här i trakterna. Hammars kyrka är fin, vi tittade på den men valde till slut Tiveds kyrka. Den ligger fint, nära vatten och så... Tror det blir kanon! Men festen blir nog som sagt här i stan. Nånstans. :)

• Bride2Be2007

ok, det stämmer nog ;) lycka till med allt! Hoppas ni får en underbar dag!!!!! :D

• Fru Enamorada

tack så mycket! får önska dig detsamma! :)

Svar på tråden Bröllop i Askersund