• mrztigger

guldfynd

min sambo friade till mig en 2 augusti, på min födelsedag. hon hade i hemlighet gått och eställt ringar, jag hade visat ut några som jag gillade, visserligen på skoj eftersom vi pratat om förlovning men inte bestämt oss. hon beställde iaf ringar och när hon hämtar upp dem samma dag som vi skall förlova oss, berättar de på guldfynd att ringarna är sena, det hae blivit data krångel. så vi fick två låneringar, dessvärre en kill- och tjejrin. eftersom vi är två tjejer kan ni kannke föreställa er problemet. de hade sambn mobilnr, dom hade kunnat ringt och sagt tll att det blivit fel och de inte kommer in i tid. i vilket fall som helst så friade hon, allt var bra och vi hade en toppen dag, med för stora ringar men det funkade med lite tejp på baksidan. sedan när vi äntligen skall få våra ringar, en vecka senare, så har dom beställt fel ringar, dyrare desutom. sen har dom mage att påstå a det är sambons fel. det är dom som skriver orden på beställningen! kontentan av det hela är att vi tackade nej till detta guldfynd, fick pengarna tillbaka och fick beställa nya på ett annat guldfynd. vi fick gå utan ringar ett tag men detta suger verkligen!! det är en förlovning, bland det bästa som händer och guldfynd förstörde halva nöjet.. bröllopsringarna köper vi på ett annat ställe...

• Svar på tråden guldfynd
  • Mitt hjärta är hemma

Grattis till förlovningen!

Ringdramat kommer ni över, det lovar jag.

• f.d. Svart brud

mizztigger

Grattis till förlovningen!
    Vi hade också strul med ringarna. Jag har större fingrar än min karl och givetvis graverade de in mitt namn i min ring och makens namn i hans ring, trots att det stod som OBS! på beställningen och att "tjejen ska ha den stora ringen" var understuket. Det blev en massa jox hit och dit, men vi blev nöjda till slut.

Skippa guldfynd. Jag tycker att det är rena rama bijouteri-ladan... Gå till en bra guldsmed istället. Ni ska ju leva med ringarna lääänge!

• *glitter*

Grattis till förlovningen!!!
    Håller med om att Guldfynd inte är något att rekomendera.
    Har varit på fyra olika guldfynd här i GBG och alltid fått dålig service och personal som inte kan svara på ens frågor.
    En gång fick jag ett guldarmband av min M2B, ena länken var trasigt när jag öppnade paketet, när vi påtalade det påstod dom att jag hade slitit sönder det själv...
    Jag rekommenderar verkligen att satsa på en riktig guldsmed när det blir dags för vigselringarna.

• mrztigger

vi tänkte nog designa dem själva men vi har inte kollat upp vart ännu.. men inte guldfynd iaf *ler* vi har lärt oss av våra misstag..

• Fru The

Usch fy vad tråkigt!

Men kul att det finns fler än vi som är homo här dock.. Vi har en egen tråd om du vill hänga på. Nu är i och för sig snacket ganska dött där, men det ska väl gå att liva upp om vi blir lite fler..

www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1803627.html

• Sister of the Night

Vilken dålig service! Förstår att ni blev besvikna... :(

Grattis till förlovningen i vilket fall som helst! Den glädjen kan i varje fall ingen kass butikspersonal ta ifrån er ;)

• Mitt hjärta är hemma

Jag måste bara få rekommendera Wilh. Pettersson på Drottninggatan (om ni bor i eller i närheten av Sthlm) .
    Visst, de är dyrare än nätet - MEN vilken service!
    De står nästan på rad och väntar att få hjälpa en, de är snabba som attan med att ändraringstorlek eller putsa (nu snackar vi max 7 minuter) och mkt professionella.

Givetvis finns det variationer i personalen, men de allra flesta är verkligen bra att ha och göra med.

Guldfynd, där vet de ju knappt skillnaden på olika sorters guld. Rött eller gult guld, nä, "det är bara nyansskillnader i provringarna, de riktiga ringarna är av guld". "Guld". Inte rött guld. "Guld". (Detta var inte en liten brutta som sade utan en 50+-säljare... Som inte känner till olika guldsorter, ja gäsp. )

• lycklig blivande fru

oj vilken tur att jag lästa här, vi hade funderingar på att köpa våra ringar från guldfynd då vi inte hade tänkt oss något märkvärdigt, men om de strular om såna småsaker så glöm det
    haha trodde det skulle kännas tryggare och seriösare att köpa från dom

• Midsommar07

Jag har en kompis som arbetar i en GuldFynd butik men jag skulle nog inte köpa vigselringar i butiken ändå. Även om jag vet att hon har koll på olika slipningar av stenar osv så känns det ändå bättre att prata med en riktig guldsmed. Guldfynd är väl mer en butik om man skall köpa några örhängen eller så...

• viktualia

Vi har inte haft några problem alls med vår Guldfyndaffär, och ringarna är precis så stiliga som vi vill ha dem... så detta varierar nog som allt annat...

• WimZy

När min man friade till mig så ville han hyra ringar från Guldfynd för att överraska mig. Tjejen där hade "ALDRIG hört talas om att man gjorde så" utan sa "att man förlovar sig och då är båda där och tittar på ringarna först"! Hmmm, vet inte vilken värld den tjejen lever i men hur som helst så gick han till Hallbergs istället och fick toppenservice! :) Han fick hyra atrapper, som visserligen var för stora, men det gjorde ingenting! Vi lämnade tillbaka dem och beställde andra ringar som vi fick efter ca 1 månad. Själva grejen när han gick ner på knä och öppnade asken där ringarna ligger, var så romantisk! *ler åt minnet av den händelsen*

• WimZy

Äh, nu blev det fel! Tummen skulle vara ner för Guldfynd!

Svar på tråden guldfynd