• mammaK

Affärer i Stockholm

Hej
    Jag ska till Stockholm snart och då tänkte vi leta lite grejer till bröllopet. Tänkte att några av er kanske har tips på bra prisvärda affärer.
    Tex på mönster till klänningen, papper till meny, inbjudningar, "kyrkprogrammet" osv. tårtdekorationer, smått och gott. mm mm. Är det någon som har tips? Gärna runt centrum, men alla tips tas hjärtligt emot

• Svar på tråden Affärer i Stockholm
  • 18 Nov 2006

Angående papper/trycksaker så har du Panduro på Kungsgatan. Creatima säljer också papper och olika konstgrejer, ligger på Sveavägen.
    På Sveavägen vet jag också att det finns en affär med festartiklar bl a. hjärtformade ballonger, konfetti, fina servietter osv. Vet inte vad butiken heter men ligger ganska nära Creatima.

• mammaK

Tack så jättemycket, ska genast skriva ner!

• Liten med Mindre

Papper: Matton på Norrlandsgatan finns också. Samt en pappershandel i Gamla stan som jag bara hört om.

Klänning: kanske SidenCarlsson på Drottninggatan kan ha något. Eller Simbra siden, upp mot Odenplan (Upplandsgatan tror jag).

• mammaK

Mindre! Tack! Ska lägga detta oxå till min lista!

Tar gärna emot fler förslag, finns inga dåliga..

• Bluebride20??

Den 18 nov pratar om heter något liknande La Cartrie och ligger som sagt på Sveavägen mot Rådmansgatan, gå bara förbi 7-eleven och jag tror även en skoaffär så ska du hitta den

• Angelici

Panduro och Kreatima (men fr.a. Panduro) är bra men oerhört dyra tycker jag. Clas Ohlsson har endel, inte i närheten av lika mycket föståss, men ändå ett visst pappers- och scrappingsortiment. Panduro har bra kort-sortiment och Kreatima mkt bra papperssortiment.
    Svanströms på Sveavägen/konserthuset har också mkt bra i pappersväg.

• rm98

I Söderhallarna finns en pappersbutik som har massor med papper i olika färger och tjocklekar. Säljes i vikt, tyckte det var bra priser. De ligger längst ner där bion och några restauranger ligger.
    Lycka till!

• drömbrud

Ska du leta klänning?
    Bröllopskällan, Högtidskläder och en till klänningbutik finns på Hornsgatan, varvsgatan tror jag. Mellan zinkensdam och Hornstul iaf...Södermalm... Prommenera där fram så ser du..

• Mitt hjärta är hemma

För konstgjorda riktigt fina blommor tipsar jag om Sia på Birger Jarlsgatan. Där ligger även brudklänningsaffären Gramaj (inte samma sida gatan dock) . NK har fina blommor de med samt bra sortiment av gästböcker/fotoalbum.

• Mitt hjärta är hemma

GAramaj ska det stå förstås

• mammaK

Ni är guldvärda! Tack.
    Ang klänning så letar jag helst mönster men även klänningar så jag får lite inspiration!

Svar på tråden Affärer i Stockholm