• vicki-vale

Sy in eller ej..

Lyckades gå ner mina 13 kg. Problemet är bara att jag inte vet om jag ska sy in den där klänningen som nu är för stor eller om jag skall vänta?? Några tips? Gifter mig 070707, så mycket kan hända....

• Svar på tråden Sy in eller ej..
  • JeckaH

Vänta med att sy in den till sista veckan om det är möjligt. :)

• ia´s

Vänta......det är 10 månader kvar till Du gifter Dig.
    Tänk själv.....om Du går ner 1 kg/månad...då är det ytterligare 10 kg minskning...dvs nästan 2 strl.

• Lisa1

Hej, är själv sömnadskunnig och det här med att sy in en klänning går ju bra om det är 1-1,5 storlek. Börjar man prata 2 storlekar och mer så blir det svårare, då måste man ta i flera sömmar (förutsatt att det finns) för tar man in säg "3 cm på varje sida " (totalt minus 12 cm) så riskerar andra sömmar, linjer, ärmhål etc. att hamna på fel plats. Om du går ner mer än 15 kg borde det vara minus 3 stl, så frågan är om det blir bra att sy in...

Skulle jag vara som du skulle jag vänta och se var du står nästa vår, kanske skulle du behöva ny klänning (och kanske vara tvungen att sälja den gamla) om en snygg storleksändring inte är möjlig pga modellens utformning och pga att det är en STOR ändring!!!

En idé kan även vara att redan nu ta klänningen till en sömmerska och se OM det är möjligt att ta in den 2-3 stl eller hur mycket som kan vara aktuellt.

• vicki-vale

Hej, Tack för alla svar. Jag hade nog tänkt att nöja mig med min vikt nu, men klänningen sitter väldigt löst(är även utan axelband så det kan bli spännande). Tror att jag ska följa rådet att ta den till en skräddare och se om det går att sy in den och sedan avvakta tills det börjar närma sig..

• Rosenhaga

Gör det nu! Vad ska du vänta på? Att du ska GÅ UPP i vikt, eller? Kila iväg fortast möjligt till skräddaren.

• 26maj2007

tycker att du ska vänta med att sy in den. ska du nu gå ner ännu mer kommer du ju få lägga ut pengar igen på att sy in den.

vänta till par veckor innan bröllopet att få den insydd.

frågan är ju om över huvud taget kan ha den klänningen när det är dax. man kan bara sy in en klänning 1 till 2 storlekar för att den ska hålla samma fina form.

• Ellte

Jag tycker du ska vänta litegrann med att sy in den. Detta för att kroppen formar om sig ett tag efter att man gått ner i vikt och därför kanske dina mått är annorlunda om ett halvår :)

Grattis, vad duktig du är!!!

Svar på tråden Sy in eller ej..