• BirkaCarro

prisvärd festlokal i Sthlm?

Hej!
    Vi tänkte gifta oss i Katarina kyrka på söder i Sthlm 070707 nästa år och är på jakt efter en prisvärd festlokal för kanske 60-70 pers. Vi kan tänka oss catering, bara det finns porslin på plats så vi slipper släpa. Vi kan också tänka oss att kanske köpa dit sponk själva så vi kan ha fri bar efteråt.
    Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden prisvärd festlokal i Sthlm?
  • BirkaCarro

oj, här inne var det tomt . Försöker puffa lite till..

• Henke B

Vi spelar en hel del på bröllop i bl.a Stockholm.
    En fin lokal är Riddersviks gård i Hässelby www.riddersviksgard.se/ - men jag vet inte vad det kan kosta. Vi har ju bara varit inhyrda för att spela.

En annan lokal som vi var i nyligen var Stadshagens värdshus.
    www.stadshagensvardshus.se/
    Den är väl närmare kyrkan i ert fall.

• Hanna76

Camarillo i Vasastan. De fixar mat o allt, men man får ta med egen dricka :)

• BirkaCarro

Tack ! Det där Camarillo verkar vara ett kanonställe ! Ska fundera på det.. Fler tips?

• aug-06

Aquaria, Aquaria, Aquaria på Djurgården säger jag bara. Vi hade vår bröllopsfest där och det var verkligen lyckat. man får dessvärre (iallafall för din del) köpa ett "matpaket" men man får ta med sig egen dricka. Jag måste säga att det verkligen var prisvärt!! Vi är såå nöjda

• snyggobert

En kompis till mig har ett ställe på kammakargatan som heter två grabbar kök och källare. De hyr ut restaurangen på helger och sånt, kolla med dem!
    De har en jättemysig lokal och den ahr en liten typ trädgård som man kan vara i om det är sommar och varmt. Tyvärr är det i en gammal källare - så det klassiska E-bordet funkar inte där, däremot har de små mysiga rum och så.

www.tvagrabbar.se/

• kanske någon gång

Har du tittat på Mäster Mikael? www.albertinacatering.se

Ligger väldigt nära Katarina kyrka och utsikten är underbar. Jag tror att du kan hitta mer information och recensioner i andra trådar på BT.

• 6Januari

Tänkte precis föreslå Mäster Mikael, vi ska vigas i Katarian kyrka och kommer ha festen där.
    De fixar, mat, dukning osv men man tar med egen dryck. De kan även hjälpa till med dryck, musikanläggning dekoration osv om man vill...

• Eurolady

aug-06, vi ska ha vår fest på Aquaria nästa år. Kul att höra att ni var så nöjda! Har du lust att berätta lite mer, så maila gärna mig på lawyer.karin@gmail.com

Mäster Mikael funderade vi också på (20 juli nästa år), men jag har hört att de har stängt i juli, så då går ju det tyvärr bort.

Men jag kan säga att av den kontakt vi haft med Aquaria, så känns det underbart positivt. Och nu med aug-06 fina ord, så känns det ännu bättre. Stort plus för att man får ta med egen dricka, inte alltför vanligt i Stockholm.

• BirkaCarro

Ok, då går Mäster Mikael bort då om de har stängt i juli . Synd, för de hade underbar utsikt!
    Ska kolla in Aquaria lite mer..

• Eurolady

BirkaCarro, du kanske vill dubbelkolla det. Jag läste det här på BT när vi började kolla upp lokaler, så vi kontaktade aldrig dem. Men nu är det ju typ tredjehandsuppgifter, så vill du verkligen ha det stället, så dubbelkolla med dem först. Utsikten är ju fantastisk!

• BirkaCarro

Blir helt yr i skallen av att försöka addera alla Mäster Mikaels styckespriser . Kanske enklare att beställa genom ett ställe som har ett färdigt kostnadsförslag? Är mycket inne på Aquaria nu efter att ni har rekommenderat det . Lite klurigt att ta sig ut dit till Djurgårn med bil bara, eller?

• Eurolady

Man måste söka tillstånd från länsstyrelsen eller liknande, för att ta ut bil på Djurgården (kommer tyvärr inte ihåg på rak arm från vem, men de på aquaria vet om det)

Vi funderar dock på att bussa ut gästerna dit (ska gifta oss på annan plats) och eventuellt själva ta båt dit och lägga till vid laxtrappan. Man kan ta ut gästerna med båt också, funderade på det, men det blir nog lite långt att gå från vår vigselplats till lämplig plats för en båt att lägga till.

Men det verkade inte som det skulle vara några problem att få tillstånd för bil dit ut.

• carina6 nu gift

Birkacarro:

tyvärr så är Camarillo upptaget av oss.bokade det förra veckan.
    vi gifter oss också 7/7-2007

• nu är jag fruL

Jag kan rekommendera Druidborgen på Bondegatan. Priset är oslagbart, maten och servicen kanon men det är en källarlokal...

Vi tyckte dock att det fungerade superbra.

• BirkaCarro

Hmm.. nu håller jag på och velar mellan Aquaria och stadshagens värdshus..
    Några fler förslag på vackra lokaler invändigt? Vore ju skoj att ha det lite gammaldags..?

• jeliz

Nyckelviken i Nacka...tror att det är Lioras catering som har hand om det hela...väldigt fina lokaler,det finns både lilla & stora Nyckelviken varav lilla ligger precis vid vattnet..
    Prata med Joakim,det är han som håller i trådarna!

• MrsMe

Nu är jag fruL: har du några foton eller någon länk ang Druidborgen?

Svar på tråden prisvärd festlokal i Sthlm?