Hej nattens drottning75
Jag äter också från och till av bara tvång och vetskapen att det f i n n s något att äta hemma i kylskåpet eller skafferiet. Jag äter av tristess och av väntan och längtan efter att få något roligt att göra. FÖr jag vet att när jag är upptagen med något annat så äter jag inte lika mycket, men hamnar jag väl i soffan eller inte har något inplanerat blir jag sugen om och om igen och kan vräka i mig middag och efterrätt och bara tänka på vad jag kan äta sen, kanske finns det lite mer gott att tillgå - och det är just denna TILLGÅNGEN som har varit mitt problem. Därför har jag helt enkelt slutat köpa hem saker som går att äta snabbt och enkelt! Inget bröd, ingen frukt, inga pålägg, inget godis, inga kakor, ingen färdigmat, ingen yoghurt osv.. Jag går fortfarande fram och tillbaka till kylskåp och skafferi och letar då jag känner sug, men nu finns inget att äta och istället går jag och sätter på en CD eller zappar på tv-kanalerna eller surfar på nätet och så känner jag mig efter en stund gladare och tacksam för att jag inte åt något och alltså inte kommer gå upp mera i vikt. Det känns skönt gör mig gladare och snart kommer jag på något roligare att göra. Sen handlar jag alltid med eftertanke - jag plockar korgen fulll med vad vi ska äta till middagen, men tänker efter innan jag går till kassan om allt verkligen behövs och om det kommer att ätas upp. Annars går jag tillbaka med det och känner mig stolt. Jag tror att mitt sätt hjälper mig och är ett av många sätt att komma till rätta med ätandet, men att få professionell hjälp verkar vettigt! Dock ville jag skriva lite om mig här, det kan ju vara till lite hjälp i alla fall!
Jag klassar mig fortfarande som en matmissbrukare och har svårt att sluta äta när jag väl har börjat, men finns det inte mer att äta så går det över. Även en kopp te kan hjälpa mot suget att stoppa något i munnen!
Hoppas det blir bra för dig snart! Kram!