Varför är alla fina ringar så dyra?
Och varför kommer inte jag från en guldsmeds-familj med egen import av ädelstenar?? :)
Och varför kommer inte jag från en guldsmeds-familj med egen import av ädelstenar?? :)
Jadu, mycket undrar man ibland *S*
Men med lite efterforskning kan man ofta komma ner en hel del i pris och få sin drömring ändå.
har man gammalt guld kan man lämna in det till guldsmeden och göra egen ring. Stenar kan man köpa billigare beroende dels på kvalitet och dels vart man köper dom. det finns lite här och där att komma ner i pris.
som sagt med lite efterforskning kan man göra superfynd
det beror nog mest på vilka krav du har..
måste du ha diamanter?? om inte, så kan du få tag på mycket fint för en rimlig peng..
jag har en trestensring, cubic zicona-stenar.. vi betalade 1300 kr för den om jag inte minns fel.. väldigt bra pris enligt mig! och jag fick min drömring :)
Om du gillar diamanter men inte har råd, kan du ta en annan sten, tex vita safirer.Dom är ju också väldigt tåliga.
Jag som gillar stora stenar har en ring med en vit, smaragdslipad safir på 2ct den är maffig!
Glitter:
Wow! det lät häftigt och lite annorlunda :) Blev supernyfiken. Du har ingen bild?
linasägerhej
Tyvärr har jag inte någon bild, men jag kan försöka fixa ...är inte så duktig på det här med datorer...
Dessutom vill jag också säga att safirer kostar bara en tondel av vad diamanter gör i alla fall dom vita
Glitter:
Ja.. snälla fixa det! Jag såg just ljuset i tunneln! :D
Hur hårda är safirer jämfört med diamanter?
slänger in ett litet tips jag med. Jag köpte mina diamanter (har även köpt några rosa safirer) från detta företag. www.ridderborg.se/index.php
det har gått smidigt hela vägen och jag har köpt totalt 16 stenar. 3 rosa safirer om vardera 0,25ct e jag för mig det va.
12 st små 0,01ct brilliantslipade diamanter och 1 st 0,21 prinsesslipad diamant (fick intyg på den).
Jag kan hitills inte annat än lovorda dom för snabb trevlig service.
Så dom har min varma rekomendation.
safirer är en 9a på skalan, diamanter en 10a.