• MrsQ

Väder i slutet av september??

Vad blir det för väder i slutet av september, tro? Var träden röda/gula så dags förra året? Var det varmt eller kallt?
    Ja, det är det väl ingen som vet hur det kommer att bli, men kanske kan ni möjligen tipsa om någon väder-website eller liknande? Det vore toppen! :)
    /september-brud

• Svar på tråden Väder i slutet av september??
  • tina14jan

Min svägerska är metrolog och hon säger att man endast kan förutspå sådär 12timmar frammåt med 100% säkerhet. Upp till fem dagar kan man göra kvalificerade gissningar. Så det är nog bara att vänta och se och hoppas på det bästa.
    Men det är lite spännande också att inte veta tycker jag.

• Tossi

Vi funderar också över det där, fast vi gifter oss inte förens nästa år, så vi kan kolla i år :)

Hoppas på att ngn annan vet!

• Lucia05

Förra året var det jättevarmt i september, i alla fall här i södra Sverige. :)
    Hoppas det blir så i år också.

• LitenIsa

Jag minns oxå att det förra året var jättefnt väder 1 oktober. var i Vinslöv och tävlade med hästen och satt och solade i gräset. Urmysigt.

Hoppas verkligen på samma väder den 30 sep då det är vår stora dag...

• MrsQ

ja, september brukar ju vara fint, men om det fortsätter som det är nu (iaf i södermanland) så ser det inte så ljust ut...regn och kallt.... :(

• MrsQ

Jag läste i aftonbladet att det lovas ca 20 grader under största delen av september + soligt! Varmare än vanligt, stod det. Hoppas att det stämmer då! :)

• kentfantast

Jag tror inte att vi ska räkna med samma väder som förra året. Då var det ju jättevarmt hela hösten... För några år sen kom den första frosten på min kompis bröllop den 3/10, så det är väl där i faggorna det börjar svalna av. Men, på dagen kan det ju ändå vara helt okej temp...
    Jag kommer iaf stå beredd med en kofta...

• MrsQ

o jag har bara en sjal att värma mig med, huu...! Köpte iallafall ett vitt paraply i förrgår, bara utifall att. Men DET SKA JU VARA SOL!!!! :D

• elora

Men jag har fått en cape uppsydd och den är SÅ fin! Man kan nog behöva något på sig oavsett om solen skiner etc för åker man t ex cabbe så blir det ju kallt! Det var t ex bara 9 grader i morse kl 8...brrr! Så jag räknar inte med många plusgrader, kanske runt 12-15 gr i slutet av månaden :D Ifjol var det ju toppenväder i sept vad jag minns iaf. Hoppas på repris :D

• September mys

Det som är bra med ett höst bröllop är att man "vet" att det kan bli frost eller regn och det kan ju vara lika vackert som strålande sol =)

• kentfantast

Så i helgen verkar det ju bli fint. Nån som sett/hört nåt om nästa helg? *nervös*

• MrsQ

hoppas att värmen o solen ska hålla i sig, just nu verkar det ju så... *hoppas hoppas* Bäst att följa vädret på tv varje dag nu ;)

• September mys

idag var det ju vackert väder säkert i morgon också, lycka till

• kentfantast

Ja nu måste det väl ändå vara klart att det blir fint väder imorgon?! Har bara sett stora solar på väderkartorna. Jaa!

• Lilla Li

Jag föreslår att ringa till SMHI och fråga. Ringer man dem så är de alltid oerhört specifika och korrekta.

Exempel: Jag kommer från Kållered, en liten håla utan Göteborg. Skulle ha lite middag en kväll, kom på det på förmiddagen så det var väldigt spontant. Visste inte hur vädret skulle vara, om vi kunde sitta ute eller inte. Så jag ringde SMHI. De sa att vid 15-tiden skulle det komma en lätt regnskur över Kållered men sedan skulle resten av kvällen vara fin. Så jag litade på dem och de hade 100% rätt! Helt otroligt träffsäkert!

Så prova det! :D

Svar på tråden Väder i slutet av september??