• Kristin F

Förslag på fördrink

Detta är lite off topic, men jag skulle behöva förslag på en fördrink till en kompis 30-årskalas i helgen.

Jag har sökt på "fördrink" bland tidigare inlägg men helt förståeligt är de flesta fördrinksförslagen här på BT i stil med bubbel... (undrar varför *ler*).

Alltså förslag på fördrink till 30-årskalas mottages tacksamt! Gärna både alkoholfria och alkoholhaltiga alternativ!

• Svar på tråden Förslag på fördrink
  • Sockertoppen

Vad sägs om...

?Pink drink?

Du behöver:
    15 isbitar
    1 flaska rabarbersaft (75 cl) eller motsvarande mängd av hemma-gjord rabarbersaft
    ½ liter fläderdryck eller flädercider

Häll ner allt i mixern (eller bunke om du använder mixerstav) och kör till isen krossats helt. Häll upp i glas och servera med en gång. Spetsa med lite sprit utan alltför mycket karaktär så behålls fruktsmaken, exempelvis vodka eller tequila.

Lycka till med drinkblandandet!

• Februaribrud

Något med flädersaft i - kanon till bål!

Vodka, vitt vin, sockerdricka, is och flädersaft. Eller; fryst flädersaft som man "skrapar" ner i drinken/bålet istället för is. Lite frukt i bål är ju aldrig fel; kiwi, carambole och annan "grönaktig" frukt skulle kanske passa bra i denna...

• Eva M

Varför inte göra några varianter på samma tema, typ gincocktails? Då kan man använda samma "stomme" i drinkarna men ändå få lite variation, typ

- Dry Martini
    - Gibson (med syltlök ist. för oliv)
    - Gin & French (mer vermouth än en dry martini + citronskal) etc.

Tasteline som någon redan tipsat om har jättekul "horoskopdrinkar", alla kan få en drink som passar deras stjärntecken!

E

• Kristin F

Tack för alla förslag! Jag visste väl att man kunde lita på BT...

Fler som har bra och kreativa förslag?

• jojo

Hej Kristin!

Jag har själv 30års-fest i helgen och kommer att bjuda på alkoholspetsad krusbärscider med rödavinbär i som välkomstdrink.

Hejhej,
    Jojo

• Kirta 15/2`03

Personligen tycker jag inte om tequila i blandade drinkar, den smakar genom alldeles för mycket.

• Bell@

Highschool swimmingpool

1 del vodka
    1 del soda
    Roses Lime
    Limebitar
    Is

Fantastisk, både som bål och drink.

• f.d. Svart brud

Klosterdrink:

flädersaft, vitt vin och sockerdricka, ev is.

Alkoholfritt alternativ, slopa vinet.

Gott och läskande!

• Jennie med ie

Enkel drink:
    Blanda en del vermouth med en del likör, t ex jordgubbs eller plommonlikör, eller blå curacou, eller.... Fyll upp med alkoholfri cider efter smak.

Svar på tråden Förslag på fördrink