Ring utan förlovning?
Kanske en dum fråga. Om man är ganska ny i ett förhållande,ca 1 år, och inte riktigt är redo att förlova/gifta sig, är det vanligt att man skaffar ringar med varandras namn, liksom symboliskt?
Kanske en dum fråga. Om man är ganska ny i ett förhållande,ca 1 år, och inte riktigt är redo att förlova/gifta sig, är det vanligt att man skaffar ringar med varandras namn, liksom symboliskt?
Min blivande man försökte komma undan med att säga att han inte varit förlovad utan "bara" växlat ring med en tjej... Men jag tror att de allra flesta kommer se det som en förlovning.
Nej, det är inte speciellt vanligt. Ingen i min krets har bytt ringar och kallat det något annat än just förlovning.
Nej - har aldrig hört talas om att man bytt ringar utan att kalla sig förlovade (om man inte är typ tio år ).
jag vet bara en som har bytt ringar med någon utan att vara förlovad. det var min brorsdotter och hennes bästis och dom är typ 13 år;)
Du menar mer som kompisringar? För mig känns det något affärerna uppfunnit för att sälja mer... Men när ni är ett par så kommer folk se det som förlovning.
Varför vill ni skaffa likadana ringar om ni inte vill förlova er? Köp likadana armband, eller något annat istället =)
Min mamma fick visst ringar av sina beundrare lite hit och dit. men det var på 60-talet.
Självklart, kan man köpa ringar och gravera in den andras namn, man behöver ju inte ha den på vänster ringfinger.
Har en kompis som gjort det, tycker att det är väldigt fint gjort.
Mycket bättre än att kasta sig in i en förlovning.
Har en kompis som köpt halsband istället, de har ett halvt hjärta var med den andras namn ingraverat. Kanske ett förslag.
Om ni bestämmer er för att göra så, så bär absolut inte ringen på vänster ringfinger.
Hej alla,
Ser lite olika reaktioner på det här med att byta ringar utan att det är förlovning.
Jag och min sambo har gjort det för att vi vill visa varandra och andra att vi tycker mycket om varandra. Vi förlovar oss inte för att vi vill att det hänger ihop med bröllop. Vi kommer inte kunna gifta oss än på några år då vi båda just nu studerar. Tycker att det är en mysig och fin gest med ringarna... Vi har dem på höger hand, så ingen ska förväxla det med förlovning. *ler*
Elin