• Novemberbrud06

Boxvin eller flaskor vid buffé??

Nu behöver jag lite hjälp...
    vi ska ha en kall buffé, och till det servera vin. Först hade vi tänkt att bara ha vitt vin - men nu är jag osäker...

Vad ska ni andra ha? Boxviner eller flaskor? Ska man köpa lika mycket vitt som rött?

Tar även tacksamt emot tips på prisvärda viner som passar till en kall buffé.

Till välkomstskålen är det ju mycket lättare att räkna - med tanke på att det bara blir ett glas per person.

• Svar på tråden Boxvin eller flaskor vid buffé??
  • Lucia05

Visst kan ni ha "bag-in-box-viner", men ni behöver kanske några karaffer för att kunna hälla upp snyggt utan alltför mycket slabb.
    Det finns många goda prisvärda sorter av bag-in-box.
    Jag tycker att ni även ska ha rött vin som alternativ.

• brud2006

Vi ska också ha kall buffé nu på lördag när vi gifter oss..
    Vi valde att ha boxviner, både för prisets skull och sedan är det smidigare att slippa alla tomflaskor sen..

Vi kommer ha en drickabord precis bredvid buffébordet, så gästerna få gå dit och hämta sin dricka... Vi ville inte ha alla flaskorna på borden..

• förhoppningsis

lättare med Box, slipper tomglas, väger mindre när det fraktas, får bättre plats i kyl osv då de är 4-kantiga. Slipper massa halva flaskor på bordet.
    Finns riktigt fina BIB ställ att köpa så ser det lite roligare ut

• viktualia

vi tänker ha flaskor. snyggare på bordet, kostar ganska lika och smidigt att kunna lämna tillbaka oöppnade!

• brud i skrud

Var på ett bröllop i helgen och de hade baginbox viner för prisets skull. Men de hade hällt över vinet i flaskor, och satt på egna etiketter, för att det skulle se lite trevligare ut och ställt ut dem på borden. Det kan jag verkligen rekommendera!

• Jeny

vi ska ha buffé, och box-viner, men hälla upp de på karaffer

• Novemberbrud06

Tack för alla svar! Ja, då kanske det kan vara ok med box viner i alla fall... Ska titta efter några fina ställ. Nån som har nåt tips på var man kan hitta ställ för en human penning?

• Kerin

Vi ska också ha buffé, fast både kalla och varma rätter. Vi är inga vinkännare, men min känsla är att fler dricker rött än vitt om de får välja, så vi funderar nästan på att bara ha rött vin...

• brud 06 okt fd.Blir fru 07

vi ska med ha box vin. Jag hade tur under semestern när vi var i ullared hitta karaffer för 9,95 st här hitta jag som blilligast för 40kr.

Jag tycker själv att det är fint med karaffer

• Bebabelola

Novemberbrud06

Vi gifter oss den 23 september och kommer att ha varmrättsbuffé. Mina blivande svärföräldrar var i Tyskland på semestern och de köpte flaskor med röd vin åt oss. Först var vi inne på att köpa bag-in-box och ha ett dryckesbord, men insåg efter ett tag att det skulle bli ett fasligt spring. Vår erfarenhet från tidigare fester vi anordnat är att det går mer rödvin än vitt vin. Vi kommer därför bara servera röd vin genomgående, samt kommer det att finnas öl, mineralvatten och läsk som alternativ. Däremot kommer vi att köpa lite extra mousserande vin för den som vill ha det även till maten eller tårtan.

• Lena+Mattias=sant

Glöm inte att rött vin gärna kombineras med vanligt vatten så ett vattenglas till var och en och tillbringare med vanligt vatten brukar uppskattas mycket.

Sen vill jag slå ett slag för några flaskor alkoholfritt vin. Köper ni på systemet är det ju bara att lämna tillbaka de oöppnade.

• Fru Abramsson

Hej!
    Vi hade boxvin.
    Vår serveringspersonal hällde upp i fina karaffer och serverade alla.

• WimZy

Vi köpte box och hällde upp i karaffer! Jättesmidigt! :)

Svar på tråden Boxvin eller flaskor vid buffé??