• Maggies

Förlovningsringar

Lite nyfiken på var alla har skaffat sina förlovningsringar. Hos guldsmed, genom internet...?

• Svar på tråden Förlovningsringar
  • Novaline

Jarl Sandin i Göteborg. Både förlovningsringar och vigselring!

• Janne71_JKP

Gåvan i Jönköping levererade våra Lynggaard ringar. Anders är helt underbar att ha och göra med så jag rekomenderar dom verkligen.

//Janne

• Q och P

Vi köpte våra ringar på vigselbutiken. Finns mycke "fula" ringar men oxå hur fina som helst.

Vi hämtade ut dom på posten igår o nu har vi på oss dom *hjälp* vill verkligen inte ta av mig min o tjejen vill inte ta av sig sin. OM de betyder otur vet jag inte men vi är fortfarande lyckliga så de tror inte jag har me att man har "fått på sig" dom som betyder otur men men, hur som helst tar jag INTE av mig min

• Maggies

Åh, vigselbutiken har jag också kollat. Låter underbart! Grattis

• Q och P

ungtjej: Tackar! :) *hihi*

• Kerin

Vi har våra förlovningsringar (och snart vigselringar) från Anders Fors. www.vigselring.nu. Superbra att ha att göra med, och för mig känns det extra speciellt att ha en handsmidd ring från en svensk guldsmed!

• Duchess

Misselina:

Har ni designat egna ringar, eller är det någon av modellerna man kan beskåda på nätet? *nyfiken*

• 26maj2007

våra förlovningsringar är schalinsringar och köpta hos vår lokala guldsmed. våra vigselringar kommer antagligen bli handgjorda hos samma lokala guldsmed.

• A.M.

Vi gjorde så här: Min numera fästman beställde min ring hos en guldsmed (och bestämde i samråd med honom hur den skulle se ut) - Patrik af Forselles på Grev Turegatan i Stockholm (jätteduktig!). När frieriet var överstökat och jag sagt ja så beställde vi hans ring (som ser helt annorlunda ut än min - vi är olika personer med olika smyckespreferenser) från Engelbert (via NK:s Juvelsalong - som jag tyvärr inte kan rekommendera, de strulade med allt - ringen blev försenad, var repig när den kom, de glömde ringa och upplysa oss om läget. Men vi har blivit kompenserade. Med presentkort ... Trots det så ingen skugga över Engelbert: ringen blev jättefin tillslut!)

• Q och P

Glömde skriva att vi beställde förlovningsringar för att dom är finare. Vi har graverat in o så så dom ringarna vi har på oss ska vi ha som vigselringar men att vi har dom på redan nu. Betyder de otur tro??

Svar på tråden Förlovningsringar