• jellybaby

hjälpa varann här på BT..

Hej, nu kanske jag är en godtrogen liten fjant, men ibland undrar jag inte om man här på BT kan erbjuda varann hjälp med tex servering, skjuts, dekoration, musik på bröllop om man ändå bor i samma kommun och så får man hjälp tillbaka. Tänk vad många 1000-lappar rikare man skulle bli. Nån som vet om det inträffat?

• Svar på tråden hjälpa varann här på BT..
  • HarElis

nä ingen aning... men det hade ju varit toppen....verkligen nått att fundera på :)

• Tittij

Det här har diskuterats i trådar tidigare, men jag kan inte komma ihåg om det slutat med att man hjälpt varandra. Men det tror jag med tanke på hur söta så åmånga här inne är.

• Loppan06

Det tycker jag låter som en toppenidé. Vi får försöka hålla livet i denna tråd så kan det bli en hjälpkanal

• Novaline

Då måste vi ju börja med att berätta var vi bor...

• jellybaby

ja, man får inte tappa tron på den goda viljan :)

• jellybaby

Jag bor i Nynäshamn, men skulle även kunna hjälpa till i Sthlm området med tex serveringshjälp/disk/dekorering/städning

• Åre bruden 07

Jag vet att det fanns en tråd om detta ett tag och där var ngr som bytte tjänster och även en del som hjälpte till mot viss ersättning (som i slutet ändå blev billigare än att hyra in ngn annan)

Där var i alla fall ngr som jag vet att det "hände" på riktigt

• jellybaby

Ett alternativ är att vi skapar oss ett rätt stort tjejgäng (kanske i varje kommun om möjligt) som träffas ett par gånger så man får "känna av" varann innan man bjuder in dem att hjälpa till på sitt bröllop.

• Åre bruden 07

ja det är nog all ide att först träffas ngr gånger så man inte erbjuder ngn skummis hjälpa till som typ förstör allt eller nåt

• Here comes the bride!

Jag startade en sådan tråd för längesedan, men efter ett långt juluppehåll så rann det ut i sanden. Det blev aldrig någon träff för vi lyckades inte hitta något datum som passade alla. Tråkigt för man kan som sagt spara in en massa pengar! Så blir det något här så kan ni räkna med mig Jag hjälper till med allt från servering, bar och barnpassning till danslektioner i vals, foxtrot och bugg!

Svar på tråden hjälpa varann här på BT..