• jo2

Lokal i småland eller östergötland?

Hej!
    Letar efter mysig lokal runt Tranås i Småland på gränsen till östergötland. Kan tänka mig att åka en bit om jag hittar "rätt" lokal. Skulle gärna ha festen på en loge eller liknande, är det någon som vet om det finns någon sådan lokal här omkring?
    Tänkte vara på Rås gård men det verkar vara upptaget hela nästa augusti då vi tänker ha vårt bröllop. Tacksam för alla förslag!

• Svar på tråden Lokal i småland eller östergötland?
  • E T

Det finns ju Gillet. Det ligger ju iofs mitt i stan. Jag har hört att det finns en loge vid Rås kvarn i Ramfall också. Men jag vet inte om de har bröllopsmiddagar, men du kan ju alltid fråga. Ska fundera om jag vet något mer...

• jo2

Okej!
    I Ramfall? Det får jag se om jag kan hitta nummer till! Tack. Gärna mer förslag.

• jo2

Ingen som vet någon lokal vid blåvik eller malexander eller någon annan stans runt sjön sommen? Eller andra hållet hestra kisa?

• meb

I Haurida (ligger i Aneby kommun på vägen mot Gränna) finns Åsens by. Där är det fest på logen som gäller.
    www.asensby.com

I Nässjö finns Blankefalls loge. Har inte adress men ring turisbyrån i Nässjö.

• meb

På Åsens by - kolla under mat och kaffe så hittar du om bröllop.

• jo2

Tack för tipsen. Du har inte hört något om Stjärneborgs slott?

• meb

Jo har varit där för några år sedan. Vet inte om det är samma ägare. Då ägde familjen Masri det. Matsalen har jag för mig är ganska liten (kanske 40 personer) men jag vet inte säkert så det kan vara värt att kolla. Helt klart speciellt ställe. Ring Aneby Turistbyrå och fråga (genom Aneby kommun) vem som äger det. Lycka till!

Svar på tråden Lokal i småland eller östergötland?