• Nessan

Jag är någons fästmö! :)

I går kom jag och M2B hem från en underbar resa till Rom, och numera är vi förlovade! :)

En kväll tog vi oss upp på en höjd i västra delarna av Rom där man har en jättefin vy över staden. Eftersom det var kväll såg vi Rom by night. Det var väldigt fint med alla ljus som lyste upp staden. Här uppe passade vi på att förlova oss! Sedan gick vi för att äta en fin middag på en restaurang och därefter tog vi oss till Piazza Navona (som bl.a. har tre stora fontäner på torget -jättevackert med belysningen på vattnet i natten). Vi bestämde oss för att slå oss ned med varsitt glas mousserande på någon av de restauranger/barer med uteservering som kantar torget. Efter vi skålat och smuttat på skumpan ett tag kommer kyparen och river vår nota och lägger på bordet intill oss, något vi inte riktigt begrep, men tänkte att vi frågar om det först då vi går. Då visar det sig att det medelålderspar som suttit brevid oss betalade också vår nota! Tack! :)

Nu är vi lyckligt förlovade och skall på allvar ta tag i bröllopsplaneringen inför nästa år!

• Svar på tråden Jag är någons fästmö! :)
  • kentfantast

Grattis!
    Vad gulligt av dem att betala er nota!
    Det kan man tänka på varje gång man svär över sina medmänniskor i butiken, trafiken eller tunnelbanan...

Härliga härliga medmänniskor!

• Nessan

Ja, vi blev väldigt glada (om vi nu kunde bli gladare denna kväll! ;) ). De hade förstått att vi firade vår förlovning och ville väl "gratta" oss de också. Man blir glad av vänliga gester från helt okända människor!

• chilipeppar!

Rom - så ljuvligt!
    Guud vad gulligt att de betalade er nota!
    Håller med Kentfantast att man borde tänka lite mer i dessa banor i det dagliga livet. Grattis!

• Nessan

kentfantast och chilipeppar!
    Tack för gratulationerna! :)

• Lins

Grattis, Grattis!!

Vi förlovade oss också i Rom i oktober förra året. En helt underbar stad!! Vill dit igen.

• gabbiz

Grattis!! Vad mysigt det låter, härlig förlovning. Och vilket skönt par vid bordet bredvid. Jag tänker direkt på en sån där kedja av godhet, som i Pay It Forward. Om någon gör något snällt mot en ska man själv göra tre eller fem eller vad det nu var egna goda gärningar mot främlingar och så sprider sig hjälpsamheten och generositeten som ringar på vattnet. Fin tanke, tycker jag. Och visst blir man så himla glad av en sån sak. :)

• Nessan

Lins och gabbiz:
    Tacktack! Det var väldigt härligt! Rom är en underbar stad! Jag skulle gärna återvända dit.

• tattar-Emma

Så otroligt gulligt av dem! Och grattis =)

• ElinElinL

Hej Gunilla,

Inte visste jag att du var här på BT... Ska ringa dig och få lite mer detaljer kring er förlovning, så mysigt ju... Längtar till ert bröllop! *ler*

KRAMAR
    Elin

Svar på tråden Jag är någons fästmö! :)