• ninka

epilator-tips??

Tänkte kanske köpa en epilator, trött på stubben då man rakar benen...

Undrar bara om det gör JÄTTEONT??
    Och hur långa måste håren vara för att det ska fungera?

Tips på märken etc?

• Svar på tråden epilator-tips??
  • biddi

puffa lite för jag vill oxå veta

• Flinga

Det gör verkligen ont SOM FAN. Jag har ändå tatuerat mig och det var ingenting i jämförelse.

Dessutom blir det röda prickar efter varje hårsäck som tar jättelång tid att försvinna, plus att en hel del hårstrån går sönder och där måste man ändå raka sedan.

Kan verkligen inte rekommendera det. Frågan är varför inte nazisterna tänkte på denna geniala tortyrmetod.

Dessutom blir resultatet inte särskilt bra. Om man inte masserar benen en tid efteråt kan vissa hårstrån få något problem med lokalsinnet och börja växa inåt, vilket resulterar i finnar på benen. Inte kul alls.

Köp fullkomligt smärtfri sprayskum istället. Ger en mjukare utväxt än hyvel.

• Brud 2008

Jag tycker inte att det gör speciellt ont, det sticker till lite, men inte så farligt som jag trodde. Men sådär jätteeffektivt är det kanske inte, jag blir inte lika slät som efter att jag har rakat mig, men det tar ju bort det mesta.

• S-T

Hasselskog:

*fniss* Problem med lokalsinnet!

Jag försöker få upp modet att vaxa idag.. *hmm* Går inte sådär jättebra...

• pickolina

Det där är individuellt.. Jag tycker inte att det gör ont alls och prickarna försvinner på några timmar... :)

Enda sättet att veta hur ont just du kommer tycka att det gör är att testa....

Babyliss Twinliss är den mest skonsamma jag testat.

• pickolina

Sprayskum gör däremot svinont på mig för de bränner sönder min hud.... :( Önskar jag kunde anv sådant!

• morgondagg

Det gör ont ja. I början. Jag började använda epilator för tre år sen och nu är det inte farligt alls. Behagligt är det inte men vill man vara fin... Jag använder den även under armarna och för bikinilinjen. Armhålorna var värst, jag fick bedöva med is först, men nu känns det bara lite. Dessutom växer det mycket mindre hår där jag epilerar. Jag antar att man förstör hårsäckarna eller nåt för jag tror inte riktigt på att håret bara slutar växa för att man tar bort det. Men det försvinner iaf. Testade på biknilinjen. Knappt hälften kvar.

• Flinga

Det är säkert individuellt. Jag har nog väldigt känsliga hårsäckar, eftersom jag hade röda prickar i flera dagar, på vissa ställen såg det ut som små sår.

Men det är också viktigt att man förstår att detta inte är någon snabb lösning som man gör på morgonen innan bröllopet. Särskilt om man inte testat det förut.

Sedan beror det säkert väldigt mycket på vad man har för maskin. den jag provade var kanske riktigt kass. Om hårstråna inte dras av tillräckligt nära huden så gör det ju jätteont, annars kanske det inte känns alls. Det märker man ju till exempel när man plockar ögonbrynen.

• Snart så....

Gör mig fungerar det suveränt på bikinilinjen och slipper de röda prickarna/finnarna som kommer efter rakning.
    Gällande benen så gör det lite ont och tar väldigt lång tid om man är petig.

Vaxa mig gör jag aldrig om, fick finnar över hela vaderna!! *ryser*

• Flinga

Förtydligande: "när man plockar ögonbrynen". Med pincett menade jag.

• morgondagg

Glömde en sak. Det är viktigt att man skubbar sig ofta när man duschar. För annars får man inåtväxande hårstrån. Speciellt på benen.
    Sen blir man inte helt len. Men för mig spelar det ingen roll. Håren är ju så tunna och mjuka när man gjort det några gånger så det märks knappt. Absolut inte som rakstubb.

• pickolina

Jag epilerar...och om jag behöver vara helt slät någon gång så rakar jag oxå....

Visst känns det. I alla fall om man inte gjort det på några månader men äh...jag är inte så känslig när det gäller sådant... Min mor gör det oxå men syrran höll på att dö när hon testade... haha...

Viktigt att skrubba bort döda hudceller och att inte duscha eller smörja benen på 24h efter man epilerat.

Jag gör oxå bikinilinjen.... Jätte skönt! Jag fick det vaxat och efter det har jag hållt efter med epilatorn. Fungerar KANON!...

Svar på tråden epilator-tips??