• S-T

Temperaturmetoden

Alltså, hur mycket varierar eran temperatur?

Min har varit ungefär såhär:

36.0
    36.3
    36.3
    36.3
    35.9
    36.4
    36.3
    36.3
    36.3
    36.3
    36.4

Jag är förvirrad... :S Tempen är tagen varje dag, precis när jag vaknat... Mellan 06.30 (oftast) och 9.30 på morgonen...

• Svar på tråden Temperaturmetoden
  • MollyMolly

Använder du en vanlig termometer eller en Ladycomp? Är det för att inte bli gravid eller varför tar du tempen varje dag?

• tattar-Emma

Du måste nog ta minst en månad för att kunna notera tendenser. Elva dagar är ju ingenting.

• JeckaH

Om du försöker att bli gravid kan du alltid komplettera temperaturmetoden med att kolla ditt sekret dagligen. Det ska vara glasklart och trådigt när du har ägglossning.
    Försöker själv bli med barn, så jag lever numera inne i denna fertilitetsdjungel :).

• Bröllopstokiig

Jag försöker undvika bli gravid...

Jag har tagit tempen nu i lite över tre veckor, sedan mensens första dag och är förvirrad... började blöda idag, men inte haft någon ägglossning... Och jag ska egentligen inte ha mens förrän om minst en vecka, mest troligen två!

Det är bara 14 dagar sedan min mens slutade... *suckar*

• JeckaH

Om du försöker att undvika att bli gravid så rekommenderar jag kondom eller andra beprövade preventivmedel. Att köra säkra dagar, är inte alltid så säkert. Kroppen luras ibland...

• S-T

Hejsan Jecka!

Tyvärr, tyvärr, tyvärr har vi provat alla andra (östrogen, gestagen, kondom, pessar, spiral) metoder och inget av dessa funkar för oss. Jag tål inte östrogen eller gestagen, kan inte ha spiral, pessar funkar inte, kondom funkar inte...

Det enda jag har kvar är temperaturmetoden, tills jag får den läkartid jag väntat på i två F)¤(%#")#%¤ månader... *arg på vårdcentralen*

Tack ändå!

• tattar-Emma

S-T

P-dator då? Den bygger också på säkra perioder, men lite mer tillförlitligt än temperaturmetoden.

• Bröllopstokiig

Persona har en månadskostnad som är för dyr och Ladycomp är för dyr engångskostnad just nu... :( Vi lever rätt långt under exsistensminimum (som är 10 500 kr/månaden)...

• JeckaH

S-T

Hoppas att vårdcentralen snart tar emot dig, detta är ju jätteviktigt! Kramar!

• tattar-Emma

Mm, men ett barn kostar i snitt 2,4 miljoner på 18 år har jag för mig, så en Persona kanske är värd det i långa loppet ;)

Svar på tråden Temperaturmetoden