• Tro Hopp Kärlek

Har på känn att det blir snart och jag hoppas!!

Först släppte jag bomben om min längtan för ett tag sen och min sambo höll på att smälla av i ren panik ungefär. Men på senare tid har vi pratat mer och mer, han har närmat sej det själv och vi planerar och diskuterar helt naturligt. Han har frågat hur jag tror jag blir förlovad, hur vill jag att frieriet skulle vara om jag fick drömma? Jag har visat honom ringar på nätet som jag bara älskar så han är helt på det klara med vad jag har för smak *s* Han har fånat sej med att låtsas vara på väg att fria, så att säga, för han vet hur mycket det betyder för mej så han tycker det är mycket komiskt att skämta om det då jag blir smått hysterisk (på skämt) och säger att det får man inte skämta om! Det är allvarliga saker när det är på riktigt

Jag hintar ibland, men är inte speciellt påstridig. Och i ärlighetens namn så vill jag varken tjata eller hetsa fram en förlovning om den inte blir när jag trodde.

Men nu...nu åker vi snart iväg på en resa till New York. Han har sagt att han tycker vi ska fira två år där istället för månaden innan här hemma när vi egentligen har den. Det bara för det blir mer speciellt i NY. Han hintade en gång för en heeel del månader sen att han kunde lova mej att det blir inte i Sverige han friar. Åhå....så jag bara haaar på känn att det blir av nu! Vi är så säkra på varann och vår framtid nu, och vi planerar och han är mer drivande än nånsin och pratar hus och när skulle det passa med barn osv, tror att han kanske också längtar och ser fram till saker mer än jag trott eller han velat ge sken av

Jag hoppas hoppas hoppas. Så, jäklar jag har nästan fått den förväntningen, och vill egentligen inte sitta och hoppas och undra om och när under vår NY-vistelse det blir av och sen sitter man på planet hem, snopen för det var inte alls nån förlovning på G.

Men jag känner mej himla glad just nu, bara av att leva i drömmen och längtan...

• Svar på tråden Har på känn att det blir snart och jag hoppas!!
  • Lucia05

Hopppas du kan njuta av din N.Y.-resa även om det inte blir något frieri.

• Rosenhaga

Ojoj, vännen!

Det är farligt att ha sådana förhoppningar, tro mig. Det gör så ont varje gång det inte händer. Kasta bort de där tankarna och njut istället av er resa!

Händer det, så händer det. Risken finns att om du går och väntar på ett frieri och det inte sker så förstör det din resa - inte bra.

• martinibruden

Jag vet hur man hoppas att det ska bli av på resan. Jag hoppades på det när vi var i Italien på alla hjärtans dag. Vi hade super romantiskt och mysigt och jag tänkte att när skulle det passa bättre än nu??? men det blev inget. dET förstörde inte resan men det var lite synd att jag inte njöt till fullo utan hade dessa tankar. Men men...jag tror att det kan vara annorlunda för dig TS, särskilt eftersom ni pratat så mycket om det och det är speciellt med årsdagar.

• brud09

Vill inte vara ngn som tar bort hoppet, men av egen erfarenhet vill jag bara instämma i föregående talare-hoppas inte för mkt!
    ha en härlig resa!

• Tro Hopp Kärlek

Åh, jaa, ni har ju så rätt...och det är precis det jag är rädd för också. Att ha förväntningar varje gång det blir fint eller kommer ett "bra" tillfälle när man är där.
    Jaa, man vet aldrig hur de funkar, karlarna Jag ska se fram emot den här resan och allt som händer kommer blir jättekul, även om vi inte förlovar oss nu.

• Rosenhaga

Bra! Njut av tiden ni har nu och det är faktiskt det som är svårt - att leva i nuet. Själv gör jag det alldeles för sällan - men vad skönt det är!

NY är underbart, spännande och inspirerande. Sen tycker jag faktiskt att NY är romantiskt så ni får det säkert härligt!

Svar på tråden Har på känn att det blir snart och jag hoppas!!