• morgondagg

kondom

Jag måste bara fråga. Det verkar vara så många som tycker att det är gräsligt att använda kondom. Vad gör ni om ni ska ta en snabbis innan ni ska iväg nånstans??! Vi använder alltid kondom i de fallen eftersom det helt enkelt är smartast att ha kladdet i en påse då. Finns det nån bra variant som jag missat?

• Svar på tråden kondom
  • Fru Abramsson

Håller med fullständigt!

• pickolina

Aldrig kondom...

Jag har alltid kört avbrutet samlag med de killar jag varit med och då kan man ju välja var man ska komma och om man vill undvika kladdet eller ej....

• silverdrake

kör hellre avbrutet! så mycket enklare iallafall om man har tur och ens man är sedan länge tränad i att dra ut i tid :D:D:D

(iofs beror det också på att jag inte tål kondomer och de latexfria är sviiindyra)

och i dom fallen som man har bråttom så underlättar det om man har toapapper utplacerat på diverse lägliga ställen i lägenheten ;) (hehehe)

• martinibruden

vi kör ALLTID avbrutet. Det är vår preventivmetod. Dessutom smidigt om man inte vill ha något kladd.

• Pumpkin

Vi kör kondom jämt nu efter att jag slutade med p-piller. Båda tycker det är minst lika skönt och så slipper man allt kladd.
    Förstår inte hur jag orkat med att köra utan kondom så länge

• Sommar99

Det är så tur att man använder p-piller i sådana fall :)

• ialu

martinibruden:
    Måste varna dig lite...avbrutet samlag är ingen bra preventivmetod. Även om ejakulationen kommer utanför så betyder inte det att några små jäklar har trevat sig in ändå. Om ni nu inte vill bli med barn så rekommenderar jag att ni använder kondom (eller skaffar p-medel) för att slippa något ni inte har tid med (barn/abort). Bara en liten snäll varning för din skull.

• morgondagg

Avbrutet är ingenting jag skulle få för mig att syssla med. Det gjorde vi i början och det resulterade i två hysteriskt nervösa veckor när min mens var försenad. Nej tack. Jag gick i taket när han bara nämde att den här veckan borde väl vara säker? (har precis slutat med p-piller) Nej, det är inte han som får ta hand om problemen när det gått fel. Ska för övrigt skaffa pessar nu för att testa. Annars blir det kådis.

• Yoni

Alltså, om problemet nu inte är att man kan bli med barn, utan kladdet (vad jag förstår så använder ni annat preventivmedel också, men när det är kort om tid vill man inte ha sp*rma överallt så då har ni kondom) så kan i alla fall jag knipa och på så sätt hålla det inne tills jag hinner till toaletten.

Toaletten måste man ju i alla fall gå på innan man ska iväg, så det borde väl hinnas med?

Jag kniper så hårt att inget kan slinka ut, men det kan ju vara individuellt antar jag.

• morgondagg

Jo, knipa igen eller använda handduk eller nåt gör jag vanligtvis. Men allt rinner ju inte ut på en gång! Det brukar alltid rinna ut lite till precis när jag klätt på mig och gått ut. Sen går man där och känner sig ofräsh. Därför har vi kondom vid dessa tillfällen. Men det kanske inte är så för alla. Jag trodde det brukar vara så men det kanske bara är så på mig.

Svar på tråden kondom