• Yezzica

Hyra båt

Hejsan,

Jag och min pojkvän tänkte hyra en båt som tar oss och våra gäster (80st) från kyrkan till festen och vi tänkte även ha brudskålen på båten. Har varit i kontakt med Ångsholmens rederi och det är jättebra och så, men vi vill kunna fixa drycken och tilltuggen själva, för att det ska bli lite billigare.
    Är det nån som har erfarenhet av någon bra båtuthyrningsfirma, som ni kan rekomendera?
    (Vi bor i Stockholm)

• Svar på tråden Hyra båt
  • Bell@

Hej Du,

Vi tänkte hyra av Strömma. Trveliga men man får inte fixa dryck själva. Är oxå intresserad av det!

• Yezzica

Hej Bella,

Det borde finnas någon båtfirma som bara hyr ut båten och att man kan ordna med drycken själva.

Ska ni också ha båtfärd från kyrkan till festen eller ska ni ha middagen på båten :)?

• Bell@

Hej igen tjejen!

Ska ha båtfärd från kyrkan till festen. Skulle vilja bjuda på champange och snacks men det blir alldeles för dyrt eftersom man inte får orna själv.En annan lösning är bål (billigare) eller öl på flaska och vatten men inget snacks. Om man fick ha med sig själv skulle man kunna köpa 2 flaskor champange i månaden fram till bröllopet. Vi har nog bestämt oss för båten Sjöfröken, en halvöppen båt med bänkar runt väggarna och ståbord i mitten. Hur ser er båt ut? Vad är er planering?

• Lojsan

Gå in på www.rederimalaren.com
    De har en båt Aphrodite(kärleksgudinnan!!!)
    som ser ut typ som en delfin-båt!
    Rätt billig att hyra och man kan själv ordna med dryck och typ snacks!
    Lycka till!/Lojsan

• Lojsan

Jag tycker att namnet är så oerhört gulligt på båten!!!
    Sök annars på båtcharter el liknande på www.gulasidorna.se! Säkert är Strömma jättebra, men jag tror nog man kan få ner priset en del om man väljer ett mindre rederi! Så lycka till i sökandet!
    /Lojsan

• Brud 2003

Stromma ar ganska dyra men de ar oerhort trevliga och proffsiga att ha att gora med. Paula Sorensson har varit var kontakt person och hon ar otroligt service inriktad. Kan jag varmt rekommendera!

• Milla 7/6

Jag jobbade tidigare på Strömma och kan varmt rekommendera dem som arrangörer...

• Yezzica

Hej vännen,
    Eran båt Sjöfröken verkar ju jättebra, vad får ni betala för den/timme? Vi vill gärna ha en båt där man kan både sitta och stå eftersom det är bara en timmes färd, så kan folk gå runt och mingla lite. Har de någon hemsida där man kan se båten och få mer information om den?

Båten som vi prelhyrt heter Karl Johan, se länk nedan:
    www.angsholmen.se/karljoha.htm

• Bell@

www.strommakanlbolaget.com
    Sjöfröken är nog mindre än den båt ni har hyrt. Rederi Mälaren som Lojsan rekomenderade verkar bra,om man vill komma ner i pris. Sjöfröken kostar ca 6200 för 1 1/2 tim + dryck. Jag har frågat efter offert på Aphrodite, så vi får se vad det blir.

• Yezzica

Hej Bell@,

Jag kunde inte hitta Sjöfröken på strömmakanal, vad är det för typ av båt? Ingår det personal i det priset? Hur många gäster ska ni ha, vi hadde tänkt och bjuda 80 personer, så det måste vara en relativt stor båt, fast alla behöver ju inte sitta.

Ska ringa strömma imorgon. Jag pratade med dem i somras, då jag och min pojkvän pratade om att vi skulle ha festen på en båt eller åka ut till badholmen och de är supertrevliga och hjälpsamma :)

Svar på tråden Hyra båt