• Stefan­&Magda­lena
    Äldre 18 Aug 13:53
    1187 visningar
    4 svar
    4
    1187

    Brudpar i Uppsala?

    Hejsan!
    Jag och min fästman är bosatta i Uppsala och jag kom på idèn att vad roligt det skulle vara att ha lite kontakt med fler som gift sej eller kommer gifta sej i Uppsala-området.

    Hör gärna av er:
    magdalenax@spray.se

  • Svar på tråden Brudpar i Uppsala?
  • Haapal­a
    Äldre 18 Aug 14:51
    #0

    Hej Stefan&Magdalena,
    Vi ska gifta oss i Uppsala närmare bestämt den 14 oktober i Vakala kyrka. Vi har kommit långt i vår planering och känner oss hyfsat lugna. Kanske beror på att vi inte är purunga längre och hetsar inte upp oss på små detaljer. Känns helt underbart kul att gifta sig. Har nämligen varit emot det i större delen av mitt liv men nu känns det helt rätt. Antar att det är för vi är helt rätt för varandra!

  • Stefan­&Magda­lena
    Äldre 18 Aug 17:09
    #0

    Hejhej!
    Härligt att höra ifrån er. Vad fantastiskt att ni ska gifta er! Och i Uppsala också :)
    Vi bor i Uppsala, men ska gifta oss på Öland.

    Hur har ni tänkt ert bröllop? Klassiskt? Tema?

    Allt gott.

  • Haapal­a
    Äldre 21 Aug 13:42
    #0

    Hejsan,

    Vi kör en blandning av allt möjligt. Vi har ett färgtema som vi håller oss till och det är ivory/guld och vinrött. Brudklänning blev det också, en enkel elegant men med en tuff framtoning då det är mera jag. Till mina barn har jag hittat två jättefina klänningar och min sambos son vill se ut som James Bond och får därför ha smoking även om pappa inte har det . Vi kommer inte att ha någon fin transport utan min pappa skjutsar oss i vår bil. Sedan ska vi ha tvårätters med bröllopstårta på en festvåning i stan. DJ spelar på bröllopet och vi ha en trubadur till kyrkan och ev. ska en kvinna spela nyckelharpa till utgångsmusik. Ev Jämtlänsk brudmarsch. Sedan avslutar vi med att sova på hotell med jaccusi. Alla trycksaker gör vi själva. Det är bara roligt. Öland låter fint! Själv ska jag och min m2b gifta oss 14 oktober 2006.

  • okt200­6
    Äldre 21 Aug 13:51
    #0

    Vi gifter oss 7 oktober i Dalby kyrka utanför Uppsala. Vi blir ca 70-80 pers (sista OSA har inte varit ännu) och hoppas på ett sprakande höstbröllop!!

Svar på tråden Brudpar i Uppsala?