• Gumsestumpan

Gumsestumpan har blivit fru! (långt)

Hej allihop!

Nu är jag gift och det känns alldeles underbart! Här kommer min berättelse.

Kvällen innan bröllopet tillbringade jag med min tärna och en annan god vän. Jag försökte få gå i säng i tid men med tre tjejer på samma ställe blev det svårt . Jag somnade inte förrän någongång efter halv två.

Strax före sju vaknade jag innan klockan ringde (det händer aldrig...). Efter frukost åkte jag och tärnan till frissan som skulle fixa hår och make på både mig och tärnan. 12.15 skulle jag vara hos fotografen. 11.55 var frissan klar med mig, då hade jag inte ätit, inte tagit på smycken eller klänning så lite stressad blir jag. Det är första gången jag blir riktigt nervös. Jag skakar när jag ska ta på mig örhängena. Till slut blev jag klar och tar mig till fotografen. Michael får se mig för första gången och han ser väldigt nöjd ut... Han är också jättestilig i sin frack. Fotografier tas både i studio och utomhus. Utomhus är det lite jobbigt ljust men vi försöker bäst vi kan för att inte kisa.

Min kusin ska skjutsa oss från fotografen till kyrkan i en lånad cab (tur att det var så fint väder). Mina kusiner hade spelat in en skiva med låtar om våra namn som spelade hela vägen till kyrkan. Vi var lite tidiga och jag var lite nervös så jag var tvungen att gå in på en mack för att låna toaletten. Personalen såg lite förvånade ut.

Vigseln gick jättebra. Prästen sa som tur var inte samma namn som vid genrepet, dvs. Anna och Jeanette... Vi kom ihåg löftena utan att prästen fick hjälpa oss. Ringarna var ingen idé att försöka få på varandra utan den andres hjälp så vi trädde på dem en liten bit så tog vi på oss dem själva.

Festen var också super! Våra värdpar/toastpar var väl förberedda och allt flöt på. Flera bra tal och lekar. Maten var god och även tårtan.

Valsen gick över förväntan och sedan skulle dansen börja. Vi hade skickat ett mail om låtval till DJ:en men antingen hade han inte fått det eller så struntande han i det. Han spelade inte alls den musik vi ville ha och helt plötsligt var det bara jag och killen jag dansade med på dansgolvet . Vi kände att vi var tvungna att rycka in så jag och Michael gick och pratade med DJ:en och då blev det bättre. Skönt! För en stund var jag orolig. Nu spelade han till två och det blev aldrig tomt på dansgolvet. Sedan var det nattamat och sängdags. Jag är lite besviken över att vi glömde att Michael skulle bära mig över tröskeln. Ja, ja, det är bara att gå vidare.

På lördagen vaknade jag av att solen strålade in genom fönstrena. Det kändes bra för vi skulle ju fortsätta vår bröllopsfest med en grillfest. Mina svärföräldrar hade fixat en jättegod brunch. Under dagen kunde vi se våra nära och kära njuta av det fina vädret. En del låg i skuggan, en del i solen, en del spelade kubb, andra boule. Och en del hjälpte till inför grillfesten. Tack! Vi försökte att hinna med att umgås med de flesta så vi gick från den ena till den andra.

Hela dagen gick fort så helt plötsligt var det dags för grillfest med lekar och god mat. Även vårt värdpar/toastpar för lördagen gjorde ett bra jobb. Vi hade riktigt roligt.

När vi vaknade på söndagsmorgonen kändes det lite tungt för nu var det dags att säga hejdå till alla våra nära och kära. Helgen hade inte kunnat vara bättre så vi har våra minnen att luta oss tillbaka på.

Jag har lagt ut några bilder på nedanstående adress:

annaomichael.spaces.msn.com

• Svar på tråden Gumsestumpan har blivit fru! (långt)
  • solstickan

Låter ju toppen!

Va fina ni var! Vilken färg hade du på klänningen? Ibland såg den champagnefärgad ut och ibland nästan rosa.

• Sömntutan

Så söta ni var!!! Ser ut att varit en jättemysig fest.

Många grattiskramar!!!!

• Gumsestumpan

Tack! Den var light gold. Jag fick många komplimanger för färgen för en vitare hade jag nog inte passat för eftersom jag inte blir så brun.

• Kardemumman

Superfin klänning! Och stilig karl...

• becciz

Ni var jätte fina! jag kan knappt vänta nu vi gifter oss på lördag.
    Lycka till med äktenskapet!

• Sweety

Grattis, vilka fina kort. Och ni verkade ha tur med vädret.

• bullisklubben

Grattis! Ni var superfina!!!

• Wunja

GRATTIS!! Åh, ni var verkligen toppenfina bägge två :)

• Majn

GRATTIS! Ni var verkligen jättefina. Såg ut och lät som en riktig toppendag. Ser verkligen fram emot mitt egna nu :)

• Gumsestumpan

Tack allihop!! Ni som har det kvar, NJUT av dagen! Nu ser jag fram emot att få alla bilderna och få återuppleva dagen igen...

Svar på tråden Gumsestumpan har blivit fru! (långt)