• Johnna

frågor om bröstoperation

Hejsan!
    Jag ska göra en bröstoperation ( från a kupa till b kupa) och var på min första konsultation igår. Det är två saker jag måste fråga er om; har ni använt er av en s.k smärtlindringspump? Ska tydligen vara väldigt effektiv men.. en slang in i börstet ett helt dygn? Och så sa han att man inte var helt nersövd under operationen. Man fick ju mycket smärtstillande o så men man var ändå såpass med att man kunde säga till om det gjorde ont.. Hur gick era operationer till? Och är det NÅN som gjort det i Örebro??

• Svar på tråden frågor om bröstoperation
  • ceciliaj

har hört om det förut, att bara använda lokalbedövning vid bröstop, men det är inte vanligt! om jag var du skulle jag gå till en annan klinik. kolla på bröstförstoringstråden, där finns det många att fråga.
    smärtlindringspumpar har jag hört en som har haft, o de funkade tydligen bra.
    lycka till med din op!

• pickolina

Faktiskt aldrig hört talats om varken det ena eller andra, inte när det gäller just bröstförstoringar i sverige dvs. När det gäller andra saker har jag dock hört det...

Jag tror bara jag hört talats om de som opererats under sövning och utan smärtlindringspump...

Jag är op många ggr och skulle dra mig för att op mig utan att vara sövd.

• Swing

Har hört nån enstaka gång tidigare om bröstop. i nån slags lokalbedövning och tror att det gällde den klinik du varit på konsultation hos. Håller med om att det är mycket ovanligt att göra en sådan operation utan att vara helt sövd. Konsultera gärna ännu en läkare/klinik och bestäm dig sedan. Det är ofta värt de extra pengarna, besväret och tiden, för det är ett stort och viktigt beslut du ska fatta. Lycka till!

Svar på tråden frågor om bröstoperation