HJÄLP!! Frukostställe i Malmö
Hej,
Jag skulle behöva hjälp med att hitta något bra ställe i Malmö för frukosten på möhippan. Det ska vara mycket att välja på och det får gärna vara något annorlunda ställe.
Tack på förhand
Hej,
Jag skulle behöva hjälp med att hitta något bra ställe i Malmö för frukosten på möhippan. Det ska vara mycket att välja på och det får gärna vara något annorlunda ställe.
Tack på förhand
Element i allèn mot värnhem, Mys på St Knuts torg, Systrar och bröder. Mäster Johan (hotellet) har superfina frukostar.
Jag kom på en till!
Om det är på en helg kan ni äta brunch på Greekway på Regementsgatan. Dom har en toppen brunch från 10 eller 11.
systrar och bröder på ÖStra Rönneholmsvägen. Gott och mycket.
Tack så mycket för era förslag, vet ni vad det kostar med?
Är det gott om plats?
Fler förslag?
Element har gott om plats, brunch kostar 79 kr. Mys är ganska litet, nu på sommaren har de plats på torget, kostar nog runt 70 kr för frukostbuffe. Systrar och Bröder har bra med plats, kostar nog med runt 70 för buffe.
man kan alltid köpa bara frukost på de stora hotellen - lyxigt och mysigt. jag har inte testat det i Malmö men det brukar kosta runt 80 spänn per skalle att frossa i hotellfrukostbuffé!
Hej.
Jag har annars en superidé som är annorlunda. Kontakta en frisörsalong. Ta dit catering eller egen mat, samt lite champagne. Då kan ni göra er fina samtidigt som ni festar till det. En del salonger har även andra "treatments" att erbjuda, t.ex. nagelbyggning. Frisörsalongen Skulptur uppe vid triangeln har massage också. Jag har talat med frisören Johanna där om detta upplägg för ett år sedan och det lät inte helt ointressant.
Den bästa frukostbuffén i stan tycker jag att man får på Hilton. Och de har en makalös service också. Ni kanske kan få ett eget litet rum för er möhippefrukost. Fråga om ni kan låna det "japanska" rummet. Där har de annars plats för 5-10 gäster från japan och de brukar ha suchi-frukost därinne. Inte för att ni tvunget ska äta japansk frukost, men det är ett mysigt litet rum i anslutning till den stora frukostsalen.
Lycka till!
Tack så mycket för tipset, jag ska definitiv höra mig för
ja, men tänk också på detta om ni ska vara på ett hotell: säg INTE att det är en möhippa! Då antar de på förväg att det ska vara en full tillställning med mycket stök.
Det är bättre om du säger att "Vi är ett mindre privat sällskap som skulle ha ett frukostmöte en särskild dag och undrar om man kan få ett eget rum i anslutning till den stora frukostsalen".
Annars kanske de inte hjälper er.
Lycka till (igen)