bekräftelse på genomförd vigsel?
hur lång tid tar det innan det kommer en slags bekräftelse på vigseln? att namnändringen är genomförd, nya körkortspapper, eller någon bekräftelse?
hur lång tid tar det innan det kommer en slags bekräftelse på vigseln? att namnändringen är genomförd, nya körkortspapper, eller någon bekräftelse?
Vigselbeviset brukar man fa direkt efter vigseln av prasten.
Jag fick mina körkortspapper inom 1 vecka efter vigseln och även papperet från skattemyndigheten att mitt namn var ändrat.
vigselbeviset fick vi av prästen, men något annat har inte hänt och nu har det gått ett tag sen 22 juli.
puffar
Då kanske du ska ringa prästen och skatteverket för att höra att vigselpappret är inskickat.
Vi gifte oss 22/7. Vigselbeviset fick vi direkt. Körkortspapper kom efter en vecka, efter ytterligare en vecka kom körkortet. Visa-kort, ICA-kort och andra kort får man ringa om efter att skattemyndigheten registrerat ditt nya namn (vilket händer efter 7-10 dagar). Nu efter 3 veckor är (nästan) allting ändrat och klart.
Tänk bara på att ha med dig skattemyndighetens utdrah om din namnändring om du t.ex. ska använda ditt visa-kort med ditt gamla namn medan du fortfarande har din gamla legitimation.
"Visa-kort med ditt nya namn" skall det naturligtvis stå...
vigseln var inte registrerad. så nu har jag pratat med prästen och sattemyndigheten och hoppas att det löser sig nu..
prästen hade lagt pappren på lådan men de har inte kommit fram.