• Therése

30-årspresent till min sambo?

Snart fyller sambon 30 år och jag vill förstås ge honom något speciellt. Frågan är vad? Klocka har han fått tidigare. Han spelar inte golf, försöker sluta snusa (alltså ingen snusdosa i silver!). Gillar fjällvandring, snowboardåkning (men har all utrustning han behöver), idrott i största allmänhet, läser mycket (men böcker köper han så mycket själv). Kläder känns lite trist. Fler tips?

• Svar på tråden 30-årspresent till min sambo?
  • Sockertoppen

Det beror på hur mycket pengar du vill lägga ner på presenten. Din sambo verkar gilla upplevelser... Vad sägs om segelflygning, konstflygning, fallskärmshopp eller en Formel Ford-kurs på Mantorp. Det finns även chanser att sitta bakpå en stuntmotorcykel.

Lycka till!

• Sara H

När min man fyllde 30 för 2 år sedan gav jag honom en resa till Barcelona. Mycket uppskattat!!!

Han fyller år i januari och jag bokade resan till en helg i mars. Själva presenten överlämnades i form av små delgåvor - först en pesetas-sedel, sedan en spansk parlör, efter det en guidebok om Barcelona och slutligen själva flygbiljetten.

• Jenny U

Jag skramlade pengar av alla kompisar när min man fyllde 30 för att ge honom ett fallskärmshopp. Han visste ingenting, en söndagmorgon ringde det på dörren och där var alla kompisar. Han fattade ingenting!! Efter en kaffe och macka satte vi oss i tre bilar och körde till flygfältet där han för första gången blev varse vad han skulle göra. Första kommentaren, "jag hoppar aldrig!". 2 timmar senare satt han i flygplanet på väg upp och jodå, han hoppade! Detta säger han själv var den bästa present han fått, och han pratar än idag (2 år senare) om sitt fallskärmshopp.
    Men en sådan grej kräver förstås att man är lite av den äventyrliga sorten antar jag... Om du redan från början vet att han inte kommer hoppa är det ganska onödigt.

Jag hotade häromdagen med att han ska få ett basejumphopp i 40-årspresent, men det tror jag aldrig han skulle gå med på... :)

• f.d. Svart brud

Kanske en romantisk weekendresa till något mysigt hotell?
    Vadstena klosterhotell och slottshotell har otroligt hög charm- och romantikfaktor med weekendpriser från 1395:-/pers. Då ingår en underbar 5-rättersmiddag, drink i vinkällaren, frukost och frukt och skumpa på rummet... Slottshotellet är lite dyrare och riktigt lyxigt. Vi bodde där på vår lilla bröllopsresa i två dagar i den bästa sviten för 6400:-

• Anonym

Jag är anonym med tanke på att sambon kanske läser här, han fyller nämligen år snart. Här är mina tips;

1. Med tanke på hans "läsintresse" så vore det kanske kul att köpa en ny, skön stol i skinn. Alltså en lite dyrare där han kan sitta och slappa.
    2. Kikare (kan han ju ha med på sina fjällvandringar)
    3. Digitalkamera (kan ju då ta fina blider från sina fjällvandringar)
    4. Plånbok i skinn
    5. Sedelklämma (guld, silver)
    6. Dyrt/fint rakset +
    7. Fin After Shave, parfym, deo, duschtvål

• Therése

Tack för alla tips!

Svart brud, Vadstena låter intressant! Kan du berätta mer om var man hittar info om detta? Vet du ungefär hur långt det är från Stockholm till Vadstena?

• Mia-Maria

Min man älskar också sport och när han fyllde 30 år hade jag fixat en överraskningsresa till England (finns mycket billiga biljetter dit). Väl framme (på hans födelsedag) tog jag fram biljetter till en fotbollsmatch med hans favoritlag. Mycket uppskattat!

• Josse

Therese låt oss få reda på vad det blev för present. Här är länken till Vadstena klosterhotell www.klosterhotel.se/

// Josse

• Grodan

Jag köpte ett par tuffa manchettknappar och en exklusiv skjorta till min man när han fyllde 30.
    Eftersom vi fyller ganska tätt ordnade vi med en stor fest också och det blev en gemensam fest till oss båda.

• JennyToo

Min sambo fick en massagekurs i 30-årspresent. Så egentligen var det en present till mig med...
    Sen fick han en tavla med Göteborgsmotiv. Jag kan verkligen rekommendera konstnären till alla inbitna Gbg:are. Han målar i stort sett alla Gbg-motiv mot beställning, och han gör det bra!
    (hoppas den här lilla reklamen är ok...)
    han heter iaf Carl Bjerkås och ställer ut på galleriet på västra hamngatan, mitt mot kyrkan.

• hunnybunny

peanut: en tatuering ska jag ge min blivande och en natt på hotell där bubbelpool o champange o blommor ingår i priset.

• f.d. Svart brud

Therese

Tja vad kan det ta att åka från Stockholm... 2 1/2-3 timmar kanske. Det ligger ungefär i mitten av Vättern på östra sidan.

Länken till klosterhotellet och slottshotellet har du redan fått, men på vår hemsida kan du se lite bilder av vår resa till Vadstena. weidt.cjb.net
    Bilder/bröllopsresa. Vi kommer snart att lägga upp bilder från hotellsviten. De har precis blivit framkallade!

• Susanne Gräslund

Personligen har jag alltid gillat att ge bort upplevelser, snarare än prylar om det inte är något väldigt speciellt man har hittat. Nyligen gav vi bort en ridtur på islandshästar i bröllopspresent och det är en present jag varmt kan rekommendera om personen ifråga gillar natur och lite lagom äventyr. Det finns massor av turridningsfirmor i hela Sverige som kan erbjuda olika turer.

• Anonym

Jag gick till en konstnär och fick mig avmålad naken! Tavlan fick sen min blivande när han fyllde 30.

Behöver jag säga att det var den finsate present han nånsin fått??

Rekommenderas verkligen men det krävs framförhållning. Jag bokade tid hos konstnären två månader innan.

Jag blev supersnygg!! (han målade inte med groparna i låren o.dyl. )

• Helene

Hej hej!!

Varför inte Fallskärmshoppning eller luftballongsfärd..hur härligt som helst och en upplevelse man aldrig glömmer.
    Annars kan man ju tex gå ihop några stycken och köpa en anndel i en vingård i frankrike tex. man får åka dit och sen får man varje år ett visst antal viner tex.
    beroende på hur stor andel. Biljett till någon Show,teater eller konsert.

Annars är ju ett presentkort på en resa alltid uppskattat.

hoppas att du hittat nått bra!
    Lycka till

• Anonym

Jag har pratat ihop mig med våra närmaste kompisar och vi ska ge honom en whiskeyresa till Skotland. Alla killarna i gänget älskar whiskey och vi tjejer kan nog hitta annat att dricka. Jag vet att det kommer bli en uppskattad present!

Svar på tråden 30-årspresent till min sambo?