Midsommar -07
Är det någon som skall gifta sig på midsommarafton nästa år? Hur långt har ni kommit med allt?
Är det någon som skall gifta sig på midsommarafton nästa år? Hur långt har ni kommit med allt?
Hej
Tänkte gifta oss på midsommardagen (om prästen behagar höra av sig och om han kan). Nära nog??
Vi har bokat:
*kyrka
*festlokal även provätit middagen
*tärna
*toastmaster och mashalk (har inte givit definitivt svar än)
*designat inbjudan
Kul att det ä någon som skall göra det nästan samtidigt! Oj oj...Ni har legat i! Vi har inte hunnit så långt än.. Har nästan bestämt inbjudningarna och skall titta på lokalen nästa helg. Prellen hoppas jag få tag i idag. Visste inte att det skulle vara så mycket att planera. En präst och en lokal, sen borde det ju vara klart ;)
Skall ni gifta er i kyrkan? Vi har tänkt att ha själva vigseln vid havet, men ju mer man funderar desto smartare verkar det vara att ha en backup plan om det regnar..och det brukar det ju göra vid midsomamr ibland. När började ni planera allt som skall göras?
tja.. när han friade ungefär : )
Japp kyrkan får det bli, även om jag inte är så religiös (snarare anti-kristen) så har jag gott med på det eftersom min 2be gärna vill det. Härligt att gifta sig vid havet!! jag tycker att det är så fint när klänningen liksom sveper med vinden, så romantiskt! kan ju bli lite jobbigt om det ösregnar bara.
Det har visat sig att dem vi har berättat att vi ska gifta oss för (de närmsta i familjen) har varit lite anti midsommar, för barnvakts skull, så vi funderar på att senarelägga det en vecka. Ska höra med prälle och resturang och kyrka om de kan, då gör vi nog det. Vi vill att så många som möjligt ska komma och speciellt de närmsta i familjerna. jaja, vi får se
Vi hade våra funderingar på midsommar, men har senare lagt det en vecka till den 30 juni, pga att gästerna kanske har svårt att få barnvakt en midsommarafton. Dessutom tog bandet som skulle spela det dubbla priset, så det fick bli till att tänka om...Nu vill man bara att vädret ska hålla upp, då vi tänkt ha vigseln ute...men vi har ännu inte bestämt festlokal, då vi vill ha något lite annorlunda än en bygdegård...Är det någon som har något bra tips på festlokal där man själv får stå för mat och dryck runt om Varberg...
Det kanske vore en bra idé att prata med de som har barn snart då med andra ord.... Ang priset så får vi se vad de säger på lördag när vi skall titta på lokalen. Hoppas man kan få ett ok pris ändå.
Heeej! Jag såg inte denna tråden! Startade en egen.. men jag kanske får hänga på här
Jag står midsommarbrud nästa år!!
Vi gifter oss på midsommardagen lördag, 16.00.
*Har bokar kyrka
*Håller på ordna med festlokal & meny
*Spånar och mailar olika musiker
*Tärna klart
*Har planerat hur vi vill ha inbjudningarna
Vi tänker skicka ut inbjudan redan i feb... så ingen hinner planera nåt annat... samt kylskåpsmagneter!!
kylskåpsmagneter var ju en kul grej... :)
Har varit och tittat på lokaler i helgen och börjar fundera lite på att ändra datum. Helst skulle jag nog vilja ha det på midsommarafton men allting blir ju dyrare. Varför vill inte servitriser jobba för slavlöner på en midsommarafton? ;) Sen får ju alla lön den 25e så det blir ju enklare för dem om man ändrar.. Men det känns lite trist att ändra nu när jag var inställd på midsommar. Min m2b vill nog byta till helgen efter... En helt annan fråga:Vad för kylskåpsmagneter har ni hittat?
Vi ska också tie the knot runt midsommar nästa år!
www.vistaprint.se/
Därifrån ska vi beställa magneter!!!
Lol:)