• Lilit

Fru Nilsson trots ösregn

Nu är jag fru Nilsson! Hade ett underbart bröllop hemma hos mina föräldrar. Det gick dock inte i trädgården pga ösregn och havererat partytält. Men annars blev min dag som jag tänkt.

En faster var dock otrevlig på hela festen direkt när hon kom. Hon gratulerade inte oss efteråt - klagade på maten - klagade på tårtan - högt och ljudligt inför oss och alla - och så fick jag höra att jag var hemsk som inte behöll mitt namn (?) och om min farfar hade levt hade han blivit ledsen. Är inte det min sak? Och visst får man tycka vad man vill men kan man inte hålla tyst i allafall den dagen?

Funderar allvarligt på att skippa att skicka tackkort. Är helt färdig med henne nu. Har försökt för pappas skull - men känner att detta var sista droppen. Tänker i viilket fall som helst inte ödsla mer energi på henne.

Är i allafall helnöjd med min dag ändå.

• Svar på tråden Fru Nilsson trots ösregn
  • Snitte- 5/7-2008

GRATTIS!!!! vad roligt att du ser de ljusa stunderna trots få missöden!!

ÄH strunta i att skicka tackkort till henne du! det är hon verkligen inte värd! Skicka till de som uppskattade er dag och firade den med er istället för att klanka. :)

• viktualia

Man kan ju säga att om hon inte gratulerade er efteråt så har hon ju inte "uppvaktat er"... och i så fall tycker jag att det är helt ok av dig att skippa tackkort.

Har hon däremot överlämnat en present (sitt övriga beteende till trots) så tycker jag att hon kan få ett tackkort... men tacka bara för presenten i så fall.

• Lilit

Jo jag fick en present - en otroligt futtig present - visst är den tanken som ränkas - men detta var futtigt. Ska nog skicka ett billigt kort eller något men inte riktigt tackkort för att markera.

• Lilit

Man kan ju inte direkt klaga över vädret för det råder man inte över - och regn ska ju betyda tur och öser det ner så så måste det ju betyda mycket tur - eller hur? Ska länka bilder - blev så himla nöjd med mitt hår - men har inte fått färdigt bilderna än såklart.

• viktualia

Då tycker jag att du kan skicka ett vanligt kort utan bild på er och tacka för presenten... och sen skippa att höra av dig...

.... kan f ö inte sluta facineras över folk som har MAGE att klaga högljutt på andras fester... visst har jag gnällt nån gång på nån fest eller tillställning... men INTE så nån ansvarig hört det.... *skakar på huvudet*

insåg just att jag glömt en sak: Gratulerar å det varmaste!!!

Svar på tråden Fru Nilsson trots ösregn