Lilltrolle har blivit hippad!! (mkt långt)
Det blev som jag misstänkte - möhippa i lördags
Eftersom jag misstänkt att det skulle bli möhippa på lördagen så städade jag hela fredags kväll till Stefans stora förtret. Han hade nämligen fått stränga förmaningar från min tärna att jag skulle i säng tidigt och sova ut "Se nu till att hon inte går ut å går 05.30 som hon brukar!!" Min käre sambo känner ju mig så han svarade bara "du känner ju Anna, det kan bli svårt att stoppa henne" Jag började ju prata om att jag ville ut å gå före frukost (som jag brukar) redan på kvällen och Stefan svarade med att han ville ut å springa på morgonen för att få mig att stanna hemma. Jag blev lite putt och fortsatte städa och han försökte få mig att gå å lägga mig "jag HADE tänkt att städa för jag vet att det är viktigt för dig när alla stormar in men om jag börjat städa självmant hade du ju fattat!!" berättade han efteråt, så han lät mig städa och sen började jag duscha å göra peeling på kroppen för om de INTE skulle komma skulle jag pressa det sista på stranden så här sista dagarna före jag börjar jobba igen så jag kom inte i säng före 00.30.
Morgonen efter studsade jag upp vid 07.30 började fixa frukost, gick åt å hämtade tidningen och "parkerade som en övervakare i köksfönstret" som Stefan sa. Där satt jag å funderade om de tänkte komma eller inte, de fick ju lite problem i och med att jag satt i köket och såg allt som hände på gatan. Men de haffade en granne som kom med en flyttkartong (den skulle Stefan ställt ut vid brevlådan och bett mig hämta tidningen... ) i den fanns en bandspelare, ett diadem med Mimmi Pigg öron och stor rosett samt slöja, en vit t-shirt med "Anna Brud -06" på ryggen, vita yllevantar samt en röd kjol plus ett brev med instruktioner att ?stereon är laddad med musik, din stora dag närmar sig och du måste börja träna på en show så den sitter till den stora dagen. Klä på dig kläderna, tryck på play och invänta nya instruktioner. Du har 5 min på dig!!? Hjälp!! Tänkte jag å springer för att tvätta av mig, borsta tänderna och jag har precis fått på mig kläderna när de fullkomligen stormar in ?Men jag har inte hunnit lyssna av cd?n? stammar jag då Carola trycker på knappen och ut strömmar en mix av gamla härliga Grease låtar. Skumpan korkas upp, jag blir beodrad att packa ner de 2 ? 3 ombyten av riktigt snygga kläder (som jag fått instruktion för att par veckor sedan att införskaffa) övernattningskläder, handduk, smink samt oömma kläder. Och sen bär det i väg, jag får ögonbindel men inte så länge eftersom jag är lite åksjuk av mig ? vi kommer fram till en gocart bana till slut!!
Så vi kör lite gocart (min tärna slog mig ? är lite putt för det ? måste få revansch vid senare tillfälle) jag kom tvåa ? skitkul rent ut sagt!! Sen är det dags för 5-kamp, jag får äran att välja 5 grenar så det blev pilbågsskytte, sätta en basketboll i korgen, frisbee som skulle in i ett hål (det var EN gren), yxkastning, gå med ?skidor? i lag runt en bana, blindbock med en medspelare i skottkärra i snitslad bana & teknisk dragkamp. Eftersom det blev oavgjort fick vi avgöra i en hinderbana ? jag var helt slut när vi kom dit, hade ju inte fått i mig mycket till frukost och kolhydratsförrådet var HELT slut, behöver jag säga att mitt lag förlorade...? Men KUL var det!!! Efter det dukades det upp en härlig salladsbuffé som min kära tärna gjort och som avslutades med morotskaka med texten ?Anna Brud -06? i silverkulor (som hon satt dit med PINCETT *s*) Och så in i bilarna igen och denna gång in till city, vi gick in på nåt gym på Regeringsgatan för att duscha och jag fick order om att sminka av mig (?!) och sätta på mig ngn av mina snygga outfits, på med ögonbindel och så knallar vi iväg. De tar av mig ögonbindeln utanför en port och vi får gå upp 4 trappor när vi kommer upp ser jag texten ?Modell för en dag? Jag höll på att dö!!! Inte kan JAG posera ?herregud, det här kommer att bli katastrofalt resultat!!! Jag såg framför mig hur jag får stå framför en vit skärm, med en skitsnygg kille till fotograf med värsting kameran som typ suckar, stönar och ger mig instruktioner och jag får bara inte till ngnting av det han ber mig om....när jag kommer till studion ser jag till min oerhörda lättnad att det är en kvinnlig fotograf och bilderna blev jättefina!! Jag fick även en AIK tröja och keps som jag skulle posera i eftersom Stefan är AIK fan och så avslutade vi med en gruppbild på hela möhippegänget. Hon knäppte säkert en ca 60 bilder, vissa tog vi bort direkt och av 40 bilder fick jag välja 10 bilder som jag fick av tjejerna men för 500:- fick jag ytterligare 10 bilder så det tog jag och så bjöd hon på en extra bild
Kan inte visa dem än då det blir en överraskning för Stefan på bröllopet då de skall visas då!!
Efter det bar det ut på stan igen och nu var det dags att fotografera mina uppdrag jag fått tidigare: Mitt liv före Stefan, Mitt liv före familjen, vår framtid, vår kärlek, Stefan, Stefan om 20 år, Anna om 20 år, Våra barn. Varje bild skall dessutom komma med en nedskriven motivering och Stefan kommer att få göra samma sak på svensexan och det kommer att redovisas på bröllopet. Så in i bilarna och hem till en av tjejerna, vid det här laget började jag må lite illa och var rätt så trött så jag fick vila (hade ju druckit breezers å skumpa hela dagen...) medans tjejerna fixade maten. Så blev det mera skumpa och snacks och efter det tooookgoda kräftor (åt ett helt paket själv!!), paj, räkor å vitt vin, vi avslutade med kaffe och praliner från Chokladfabriken Så blev det drinkar och till att fixa till sig igen, ringa efter taxi och så bar det i väg till Garbo i Sumpan för avslutning av kvällen ? dock pallade min kära tärna inte mer än 1,5 tim sen tog hennes energi slut, hon hade ju varit uppe sedan 6 på morgonen.... så vi åkte hem och sov hos samma tjej som vi ätit middag hos. Vi kom i säng vid 02.30 men när jag somnade vet jag inte för jag låg där med slutna ögon, världens största smil på läpparna och gick igenom allt som hänt under dagen, längtade efter min laptop så jag kunde skriva ner allt å berätta för er vad jag varit med om!!! (knäppis)
Jag är så lycklig!! Bättre hippa än så här kunde jag knappast ha fått!!!