• fru 2006

Vad för duk till dukningen?

Alltså, vi tycker det blir för dyrt att gå och köpa linnedukar (ej någon att låna av) och undrar vad ni har haft för dukar till festdukningen?

Ska ju finnas några(ej sådanna där papperdukar på rulle) som är lite kraftigare men de vi hittat kostar 170kr för 1,80 meter och det kommer ju också bli svindyrt.

Behöver tips på vad ni använt er av!!!!

• Svar på tråden Vad för duk till dukningen?
  • rbkzandra

jag säljer kolla in på bt köp och sälj under övrigt, har linnedukar med tillhörande servetter i linne

• An(*-*)An

Kan IKEA ha något som passar för en billig peng?

• prick

Jag har hört att folk har köpt lakan på ikea och haft som dukar. Bör fungera alldeles utmärkt.

• fru 2006

rbkzandra:
    Tack för tipset men vi ska ha vita!

• Janne71_JKP

Vi hyrde linnedukar från ett tvätteri och det blev inte så dyrt, definitivt billigare än jag trodde innan vi kollade upp det. Tyvärr sviker mig minnet om det exakta priset just nu men du kan ju alltid kolla med något lokalt tvätteri.

//Janne

• Lola Jämtland

Vi ska ha helt vanliga pappersdukar på rulle.
    Duger fint för oss.

• rbkzandra

skulle ifrån början hyra av anderssonskans kalle i kristianstad han tar 60 kr för en vit linneduk inkl tvätt. de är jättefina 240/138 stora.

• fru 2006

Lola:
    Jag var också inne på det men fick liksom höra att "pappersduk kan man ju inte ha"?????

Det kan ju se jättefint ut med det? Eller?
    Det är väl själva dukningen som gör att det blir lite mer stiligt??!!!

• prick

fru2006...Äh, skit i vad andra säger. Festen blir varken roligare eller tråkigare för att man har linnedukar på borden.

• Novaline

Vi ska ha linnedukar som ingår i kuvertpriset, sen har jag köpt sizoflor på en blomsteraffår som vi ska använda som löpare. Det blir ursnyggt.

Om du använder lakan från IKEA eller nåt, och lägger sizoflor över döljer du att det är billiga lakan och med några extra detaljer, som ljus stenar, murgröna, fina servetter osv vid dukningen är det ingen som reagerar på det!

• okt2006

Vi kommer hyra från cateringfirman. De tar 55 kr för 2,40*1,35 (6 pers) och 50 kr för 1,80*1,35 (4 pers). Det blir billigare än att köpa sån där pappersudk som känns som tyg (Dunilin tror jag det är).

• GithKat

Vi hade tyg från ikea med spetstyg oxå från ikea på honörsbordet sedan hade vi pappersduk på gästborden, det funkade kanon och ingen klagade. Gör som ni själva vill och skit i vad andra tycker, det är inte de som betalar

• Gumsigos

IKEA har tyg för 19:-/metern i olika färger, vi ska köpa där. Tyget är 160cm, så då räknade vi ut att vi behöver 140cm i bredd till dukarna så det som blir över ska vi göra servetter av.

• förhoppningsis

kolla ibland har IKEA erbjudanden som 5 meter tyg 19 kr el liknande, bara att klippa och fålla. Sen kan man dekorera lite

• herman

Vi köpte billiga vita lakan på rea, blev kanonbra. Tror de kostade 40 kr styck på hemtex, och så behövde man inte hålla på och sy eller fålla vilket jag avskyr!

• junibrud-2007

Pappersdukar här med...Håller med tidigare inlägg.

Duger bra för våran fest. Tror inte våra gäster skulle bry sig i vad vi har för duk på borden.
    Går att göra fint ändå.

• Tops

Lån av linnedukar ingår i priset för maten, perfekt. ojoj, jag fattar inte hur man orkar sy servetter till så många för en kväll... duktigt! Vi ska ha dunilinservetter.

• Lola Jämtland

fru 2006

Jag skiter vi vad andra anser om mitt o min blivandes bröllop o dukning o sånt. Det är ju vi som bestämmer hur vi vill ha det.

Svar på tråden Vad för duk till dukningen?