Vad blev erat pris för festen?
Vad är dyrt för en fest?
Vi är i planeringsstadiet och funderar på hur vi ska göra med festen. Vi är sugna på att ha festen på restaurang som vi tycker om. Med ca 50 gäster och 10 barn blir det ca 55 ? 60 000 kr. Men då ingår ju allt: tårta, disk, festlokal, avec, dukning, mm.
Men det är mycket pengar? Så samtidigt funderar vi på att hitta en lokal som vi hyr och kan då fixa mycket själva. Exempelvis att köpa sprit och vin själva tror jag att man kan spara en del pengar på. Men då måste vi ju tänka på ALLT själva. Man kan ju också hyra in catering som fixar det mesta av maten och disk men det kostar ju också en hel del.
Så fördelar med att ha på restaurang:
Vi och vår familj behöver inte stå och laga massa mat, diska, duka osv
Vi behöver inte vara oroliga eller nervösa för att ha glömt något viktigt
Vi behöver inte tänkt alls på maten och vinet
De kommer att göra speciell mat för barnen
Fördelar med att hitta en lokal:
Billigare (förhoppningsvis)
Kan påverka mera
Kan beställa tårta från valfritt ställe
Och jag tror att slippa vara orolig eller behöva att tänka på vad som ska göras kan vara värt en hel del. Så jag funderar på hur mycket biligare det blir att fixa allt själva, om det inte är så stor skillnad så vet jag inte om det är värt det? Vad tycker ni?
Jag är nyfiken på vad eran budget var/är och om den höll, vad som blev dyrare/billigare än vad ni trodde och om ni fixade mycket själva eller köpte mycket tjänster.
Tack!