• Bröllopssugen!

Ni som vantrivts på jobbet och faktiskt sa upp er,hur klarade ni er?

Ja jag undrar helt enkelt hur ni gjorde?Hur klarade ni er ekonomiskt? Berätta om era erfarenheter!

• Svar på tråden Ni som vantrivts på jobbet och faktiskt sa upp er,hur klarade ni er?
  • Loyal

Jag vantrivdes verkligen på mitt förra jobb. jag stod verkligen inte ut. Cheferna var dåliga och motarbetade mig och jag tror inte dom gillade mig särskilt bra heller. Jag fösökte stå ut i ungefär ett halvår och då var det verkligen dåligt på mitt jobb. Jag mådde sämre och sämre och utan att ha en minsta aning om vad som skulle hända så bad jag dom att säga upp mig för jag visste att jag inte skulle klara mig ekonomiskt utan akassa. Pga regler kunde dom inte säga upp mig men istället gav dom mig en klumpsumma pengar så jag kunde säga upp mig själv.
    Idag så ångrar jag verkligen att jag inte sa upp mig tidigare. Tog så lång tid att få ut all ilska och tänka på allt som hänt. Jga kommer ALDRIG sätta min fot på ett liknande jobb igen.
    Om jag vore du så skulle jag säga upp mig. Du kan alltid höra dig för med anhöriga om dom vet nåt jobb. Räcker ju om det bara är något litet så du kan stämpla upp resten. Det finns inget värre än att vantrivas på sitt jobb.

• Bröllopssugen!

Loyal-Skönt att det löste sig för dig.Får man fråga hur mycket du fick? Jag letar med ljus och lykta efter ett nytt jobb.Jag skall ta ett snack med personalavdelningen på jobbet när jag kommer tillbaka från semestern och se om de har nåt nytt att komma med.De har inte direkt varit till någon hjälp innan.

• Loyal

jag fick så mycket som jag skulle fått från akassan i tre månader om dom hade sagt upp mig. Jag klarade mig nätt och jämnt men det är så lång karens tid när man säger upp sig själv. ja, det är absolut värt att ta upp det med personalavdelningen och se vad som kan hända. som fastanställd så har man en hel del rättigheter. Lycka till!

• Lucia05

Jag har också sagt upp mig från ett arbete en gång på grund av vantrivsel.
    A-kassan tyckte inte det var skäl nog att säga upp sig så jag fick en karens på nio veckor. Det gick hyfsat eftersom jag hade en lön innestående samt fick ut semesterersättningen.
    En del rynkar nog på näsan när man säger att man sagt upp sig själv, men jag är stolt över att jag sade upp mig själv från ett jobb som fick mej att må skit!
    Lycka till, "Bröllopssugen".

• nenne78

säg upp dig, det fixar sig alltid!

jag gjorde inte det på mitt förra jobb. jag vet att jag hade stor del i att det gick så bra för företaget då, men fick inte någon uppskattning för det (en löneförhöjning på 4 år...), plus en hel del annat. Jag jobbade på distans sista åren och när de ville att jag skulle flytta dit för att börja jobba på plats igen så ville inte jag det. Och då blev jag uppsagd pga arbetsbrist. Dagen efter blev jag inlagd på sjukhuset då jag hade yrsel och var totalt yr i bollen. Två veckor var jag sjukskriven och yrseln satt i några dagar till.
    Jag är övertygad att jag fick det som ett stressymptom, efter att jag äntligen slapp tänka på att jag skulle ta mig därifrån.

Ett halvår senare gick företaget i konkurs...

Har du pengar sparade? Kan din sambo eller familj stötta dig? Det är ju ganska lång karens innan man får pengar men lever man snålt så löser det sig alltid.

Lycka till!

• f.d. Svart brud

Som sagt, säger man upp sig själv har man 10 veckors karens utan lön innan man får A-kassa, så det är inte så smart att säga upp sig om man inte har hittat en annan sysselsättning som jobb eller studier först...
    Blir man uppsagd har man 5 karensdagar. Kanske ni kan göra en överenskommelse så du blir uppsagd istället?

• brud_november_2005

Jag har sagt upp mig från 2 jobb för attt jag vantrivdes, på första arbetsplatsen hade jag en chef som var konflikträdd och hur går det att jobba då och han tyckte jag var knäpp som sa upp mig utan att ha något nytt jobb. Efter 2 veckor som arbetslös så ringde de största konkurrenterna som detta företag hade och erbjöd mig ett vikariat det kändes skönt det är för 10 år sedan och nu sa jag upp mig i år och slutade sista mars och fick med den ut semesterersättningen så jag har klarat mig fram tills att jag fick några pengar från a-kassan. Men jag ångrar inte en uppsägning då jag mådde så dåligt och nu hoppas jag på att jag ska fåett jobb som jag ska på andra intervjun i morgon.

• Bröllopssugen!

brud_november_2005 - var bor du någonstans?

• brud_november_2005

mellan Falkenberg och Halmstad

Svar på tråden Ni som vantrivts på jobbet och faktiskt sa upp er,hur klarade ni er?