• Tilla75

God drink med tranbärsjuice?

Vi tänkte ha någon "tjej-drink" i vår bar och skulle vilja ha tips på någon drink med tranbärsjuice som är enkel att blanda ihop och som inte är alltför söt. Funderade på vodka, tranbärsjuice, Roses lime och sprite, men M2B tror att den blir för söt. Förslag mottages tacksamt!

• Svar på tråden God drink med tranbärsjuice?
  • Kirsto

Cosmopolitan! GOTT! Ett ögonblick så kommer receptet.

• Sanasol

Is
    4-6 cl Gin
    Fyll upp med Russian och Tranbärsjuice, ungefär lika mycket av vardera.

• - Mary -

Jag tror iofs inte att den drinken hade blivit för söt, men Cosmopolitan är ju skitgott annars! Vodka, cointreau, tranbärsjuice och lime..

• Kirsto

Cosmopolitan

4 cl vodka (en del insisterar på att det ska vara citronvodka, jag kör med vanlig)
    2 cl Cointreau
    4-6 cl tranbärsjuice
    (pressad citron eller lime)

Röres eller skakas beroende på om du vill ha drinken klar eller grumlig. Servera i martiniglas med en citronskiva som garnering.

• E-tuna

Precis receptet ovan har jag själv använt mig av och den blev inte för söt tyckte jag...
    Varför inte ha en drink-avsmakar-kväll?

• Kirsto

Förresten, du kan ju byta ut roses lime mot pressad lime om det blir för sött. Testa och se vad som bli gott!

• E-tuna

...ojdå det var många svar innan mitt hann fram...Det är alltså TS´recept jag har provat...

• Tilla75

Jisses, ni är ju hur snabba som helst! Drinkprovarkväll hade varit trevligt, men hinns tyvärr inte med!
    Om ni inte tror att drinken jag beskrev blir för söt så kör vi nog på den. Ev. men lime istället som Kirsto föreslog. Fast Cosmo är ju rätt god den med...

• Tilla75

Ja just det, glömde...

TACK!

• viktualia

jag ÄLSKAR tranbärsjuice, gin och mineralvatten (mest för bubblorna)!!! enkelt och gott!

• förhoppningsis

fast ska ni ha cosmo i en bröllopsbar?
    som den är med 4 vodka och 4 cointreau + 6 cl juice smakar den väldigt mycket sprit. Vi brukar göra en mesigare variant med 2 cl vodka 1 cl cointreau 1 cl sockerlag 1 cl lime (och ev lite vispad äggvita som skum)
    men sen mer tranbärsjuice!! gärna 10 cl.
    hemma hoppar jag oftast äver äggvitan och sockerlagen häller i ett und socker i shakern istället och fyller sen så glaset blir fullt med juice.
    Passar många fler då + inte så stark

• Anly

Jag är bartender sedan 13 år och när jag gör en god drink till en tjej med tranbärsjuice gör jag antingen en "cosmo" eller enligt ditt recept. Gör jag däremot till en kille tar jag hälften tranbär hälften russian eftersom killar och tjejer inte gillar samma sötma i drinkar.Kör du på ditt recept det funkar garanterat utmärkt.

• my_name

I mitt umgänge är det killarna som föredrar sötare drinkar och tjejerna föredrar mindre sött...

• jocelyn

Citron är att föredra framför lime tycker jag. Och det ska vara 3 cl vodka 2 cl cointreu...annars är det en annan drink.

Vad gäller söta/sliskiga drinkar så nej tack, ingen jag känner tycker om sånt. Sockret gör dig illamående och tar bort den fräscha känslan i drinken.

• Lucia05

Jag tycker drinken som TS föreslog verkar helt OK. :D

• jocelyn

Usch vad jag slarvskriver....ska naturligtvis stå "4 cl vodka". Sorry!

• Tilla75

TACK igen till er som svarat! Vi kör enligt receptet i trådstarten eftersom ni var så många som tyckte det! Jag tror det är flera av mina tjejkompisar och även ett par av grabbarna som kommer uppskatta att det finns en lite sötare drink i baren. Man har ju lite koll på vad som gillas i umgänget, därav kommer vi t.ex. ha lite speciella ölsorter också. Kul att inte bara ha "standard"-köret. Sen är det bara att hoppas att det blir party!!

• Ozky

Sex on the beach

2 cl Vodka
    2 cl persikolikör

Fyll upp med hälften apelsinjuice och hälften tranbärsjuice.

Svar på tråden God drink med tranbärsjuice?