• Växjöbrud2006

nu har fotografens bilder kommit!! :) (+ berättelse)

imorgon har vi varit gifta i en månad! :)

bröllopsdagen började tidigt!
    mina tärnor och jag sov hemma i vårt hus och min m2b sov hos sin best man..
    eftersom vi var 3 och frisören var ensam skulle vi vara på plats kl 8! rise and shine!
    det visade sig vara gott om tid, vilket var otroligt skönt!

vi fick våra papilljotter (hur stavas det???) och småpratade och myste! tiden gick, men det var ingen som helst press! och jag var lugnast av oss allihop!
    vid 12 tittade min bror och systers sambo in för att lämna lunchen och ungefär då levererades också blommorna.
    min bror tyckte jag var fin redan då! :)

vid 13 kom Peter och hans bestman för att få lite puder i ansiktet inför fotograferingen och då höll jag som bäst på att dra på mig klänningen!
    jag kände mig jättefin i min uppsättning och min sminkning! klänningen och kronan kändes helt rätt!

den enda av mina mor- och farföräldrar som är i livet är min farfar och han var med på bröllopet!
    min farmor var med i form av kronan (som hon knyplade till mina föräldrars vigsel 1969), mormor var med i form av örhängena och morfar i form av den ensamma blåklinten jag hade i buketten!

sen bar det av till fotografering vid slottet!
    vädret var några grader svalare än det varit dagarna innan vilket vi var oerhört tacksamma för! ingen strålande sol, dock.... men folk säger att bilderna blir bättre då! :)

när det var dags att åka mot kyrkan kom ett par regnstänk, men det var inte så farligt! det betyder väl lycka, va? :)
    jag var fortfarande lugn som en filbunke!
    när vi dock var halvvägs till kyrkan började det ÖSREGNA så pass att vindrutetorkarna inte räckte till!!

pappa mötte upp oss tjejer och vi smet in längst bak i kyrkan!
    Peter med best man gick in i krykan där gästerna samlats eftersom det regnade!
    jag frågade någon "hur gör vi med gratulationerna på kyrktrappan om det fortsätter regna?" och jag fick som svar "det löser vi då!", och av nån konstig anledning nöjde jag mig med det svaret!! inte likt mig!

klockorna började ringa och vi ställde oss redo för att gå in!
    pappa ledde fram mig till Peter som spänt stod och väntade...!
    jag var så ivrig på att få tag i Peter att jag helt missade att pappa tänkt säga några ord till honom först.....!
    jag hade svårt att hålla tårarna borta och mina händer skakade! Peter till och med erbjöd sig att hålla blommorna åt mig!! :)

min kära syster och svägerska läste så fint, och mina fina tjejer sjöng så vackert! prästen höll ett jättevackert vigseltal som kändes väldigt rätt!
    nånstans halvvägs slutade det regna och himlen sprack upp och solen började stråla! underbart!

efter gratulationerna på trappan for vi iväg en sväng och bara pustade ut....! vilken skön känsla det var att kyssa sin MAN! :)

ankomsten till slottet var pampig! :) gästerna stor på balkongen och inväntade oss! vi gick alla 50 steg upp för trappan och möttes av jubel och champagne! :)

middagen flöt på helt fantastiskt bra!
    talen och spexen var helt perfekta och ingen hade tråkigt! jag tror vi lyckades ganska bra med bordsplaceringen!
    inte ens lille Calle på 5 år hann bli uttråkad! det är ett bra mått! :)

efter middagen pustades det en del på balkongen igen, eftersom det var så varmt!

valsen gick som den skulle och folk blev väldigt impade! tårtan var jättegod, nattamatten uppskattad och allt var bara helt perfekt!!
    min 88-åriga farfar glömde att han har dålig balans (hans egna ord) och slängde käppen och dansade disco till Orup!! stål-farfar!!
    min systers sambo blev så inspirerad av vårt bröllop att jag misstänker att det snart kan vara dags för dem också! de har ställt väääldigt specifika frågor det senaste.... ;)

dessutom lyckades jag lista ut vilka vader som var min mans!

festen slutade vid 02 då slottet stängde och det var alldeles lagom!

mannen och jag gick en trappa upp och tog oss ett bubbelbad innan vi somnade.. jätteskönt! dessutom bytte vi morgongåvor för vi kunde inte hålla oss!

dagen efter var det brunch för hitresande gäster kl12 och vi var lite trötta... men åååhhh så lyckliga!! :)

när alla gäster åkt somnade vi som ett par stockar med ett leende på våra läppar!!

om ni orkat läsa och vill se bilder finns fotografens bilder här:
    lagring.storegate.se/user/Pictures/slideshow.aspx&Share=ac34c7e8-bef7-4a37-b922-31b922ba8c99&Image=451570

och de icke-retuscherade här:
    lagring.storegate.se/user/Pictures/slideshow.aspx&Share=9f1392ec-a645-4fc1-b073-aa318beaab95&Image=451760

på vår hemsida finns gästernas bilder från dagen!

www.8juli2006.se/foto_brollopsdagen.html

grattis till alla er som redan gift er, men ett nästan ännu större grattis till er som har det kvar! det är en FANTASTISK dag! :)

• Svar på tråden nu har fotografens bilder kommit!! :) (+ berättelse)
  • riikka

gud vad fina ni var !!! det lät som ni hade en underbar dag! ett stort grattis och lycka till i äktenskapet

• Växjöbrud2006

tack tack tack! :)

(när jag kollar genom vad jag skrivit så är det nästan bara med utropstecken! hahaha....!)

• riikka

man får skrika när man har gift sig och när man pratar om sin stora dag ;)

• Yoni

Jättefina bilder!

Jag måste bara fråga: Vart var ni nån stans? Jag tycker att bilden när ni står på nån slags slottstrappa är hur cool som helst! Vart är det?!

Känns riktigt pampig och samtidigt melankoliskt romantisk!

Brudbuketten var himla snygg också.

• Växjöbrud2006

Yoni

TACK!

vi hade festen och fotades på Teleborgs slott i Växjö!

www.teleborgsslott.se/

det är ett väldigt häftigt ställe! :)

• kär & galeb

Maria vad fin du var!! Jättekul att se bilder från ert bröllop!!
    Hoppas nu att ni får ett helt fantastiskt liv tillsammans!
    Stora kramar från
    Matilda Marshall(kungsbacka)
    Ps. Hoppas allt är bra med dig annars oxå länge sen jag såg dig nu tror det var innan Svea kom till världen va?

• Växjöbrud2006

heeeeej gumman!!
    har faktiskt misstänkt att det nick:et var du!! :) skvallret nådde hela vägen ner till småland att ni ska gifta er! GRATTIS!!! :)
    ja, vi mår finfint! hoppas ni också gör det, men det antar jag när ni går i giftastankar! då är man så jätteglad hela tiden! :)
    finns det nåt datum bokat? har läst att ni ska gifta er i onsala kyrka... när?! :)
    har ni hittat nåt bra festställe?
    lycka till med allt!

hör av dig!
    mariaholmblad@hotmail.com

• kär & galeb

Har mailat dig nu Maria!

• Coornet

Wow, bilderna var otroligt fina.. Blir bara mer och mer säker på att slottet är rätt för oss oxå, trots kostnad och allt sånt. Bilderna i omgivningarna runt slottet är storslagna !

GRATTIS !!!

• Växjöbrud2006

Coornet

tack! :)
    ja, det är dyrt, men det är också himmelens bra!!! :)
    inte bara läget och hur det ser ut och så utan personalen var så oerhört proffsiga och hjälpsamma!
    lycka till!

• Blivande Fru!Nu Fru!!

Grattis, kul attse fotografens bilder och hur ni fick stå
    Väntar ivrigt på våra bilder nu

Lycka till och grattis igen!

• Växjöbrud2006

Blivande Fru!Nu Fru!!

vi pushade på vår fotograf lite för han berättade för oss att han hade 3 bröllop per helg i augusti så vi ville att han skulle hinna med oss innan allt det drog igång!
    så ring och kolla hur det går för er fotograf... kanske också behöver en liten puff! :)

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Stort grattis!
    Vad vackert och ni var jättefina.

Vem fotade er?

• Coornet

Det är massor som verkar nöjda över slottet, maten och personalen.. så kanske är värt pengarna trots allt..

• mariestrom78

Växjöbrud2006
    Gudars vad fina bilder...ni var verkligen JÄTTEVACKRA!!!

Lyckönskar ert äktenskap i framtida dagar och år, tänk på att ni är värdefulla för just dem ni är..

Försöker själv komma på hur man smidigast kan göra en hemsida som man kan visa vänner bröllopskort på, kanske vår fotograf kan hjälpa oss lite på traven eller???Vad tror du?

Kram Marie

• Växjöbrud2006

tack så mycket allihop! :)

mariestrom78
    våra fotografbilder har jag lagt upp via "Telia Säker lagring" eller nåt sånt... vi har det gratis med vårt bredband...
    men jag har även kollat på t.ex. www.mypix.se/ och liknande!
    annars funkar ju msn och yahoo och sånt!
    kolla runt blad fotografi-trådar, det finns massor med tips!
    alltså det jag vill säga var att vår fotograf inte hade nåt med visningen av bilderna att göra, så att säga.... men er fotograf kanske kan hjälpa till med det!

• Bröllopstokiig

Grattis!

Häftigt slott!

Jag gillade verkligen din ögonfärg, riktigt fängslande!

• Växjöbrud2006

tack så mycket!

ja slottet är verkligen speciellt! :)

ögonfärg? hoppsan! tackar så mycket! :)

Svar på tråden nu har fotografens bilder kommit!! :) (+ berättelse)